آفتاب
تحولات آسیا/

واکنش جدید چینی ها به ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی/ آغاز تحقیقات درباره موارد نقض حقوق بشر در راخین

واکنش جدید چینی ها به ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی/ آغاز تحقیقات درباره موارد نقض حقوق بشر در راخین

تاکید چینی ها بر لزوم عذرخواهی مالزی به خاطر ناپدید شدن هواپیمای مسافربری، تشریح محور مذاکرات رئیس جمهوری چین در بروکسل و آغاز تحقیقات درباره موارد نقض حقوق بشر در راخین از جمله خبرهای آسیا به شمار می رود.

چین

گلوبال تایمز گزارش داد که نزدیکان مسافران چینی پرواز ام اچ 370 خطوط هوایی مالزی امروز یکشنبه با تجمع در هتلی در نزدیکی پایتخت این کشور و با پوشیدن لباس های سفید که روی آن نوشته شده بود "برای مسافران این پرواز دعا کنید" و "حقیقت را به ما بگویید" خواستار عذرخواهی دولت مالزی به خاطر این حادثه شدند.

همچنین شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سفر به بروکسل با مقامات ارشد اتحادیه اروپا از جمله هرمان وان رامپوی، مارتین شولز و خوزه مانوئل باروسو درباره توافق تجارت آزاد با چین گفتگو می کند.

ژاپن

مرکز لرزه نگاری ژاپن از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در این کشور خبر داد که شرق توکیو را امروز یکشنبه ساعت 12:23 دقیقه لرزاند.

فیلیپین

دولت فیلیپین نیز ضمن استقبال از توافق صلح اخیر دولت با جبهه آزادی بخش مورو این توافق را یک فرصت بسیار خوب برای دولت برشمرد.

هند

در جریان درگیریها میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در منطقه تحت کنترل کشمیر یک پلیس زخمی شد.

مالزی

رسانه ها همچنین از ورود کشتی های بیشتر به اقیانوس هند برای یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده مالزیایی با 239 سرنشین خبر دادند.

پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی در هشتم مارس با 239 مسافر تبعه 13 کشور از کوالالامپور عازم پکن بود، اما در خلیج تایلند ناپدید و تماس رادار با آن قطع شده بود.

میانمار

رئیس جمهوری میانمار از تمام احزاب سیاسی در کشورش خواست تا برای پیشبرد روند مذاکرات صلح و برقراری ثبات، صلح و آرامش در کشور کمک کنند.

خبرگزاری رسمی میانمار از آغاز تحقیقات دولت درباره موارد نقض حقوق بشر در ایالت راخین در غرب این کشور خبر داد.

ایالت راخین در میانمار که دارای اکثریت بودایی است محل زندگی تعداد زیادی از مسلمانان است که از طرف سازمان ملل به عنوان اقلیتی که مورد بیشترین آزار و اذیت قرار می گیرند ، محسوب می شوند.

بدنبال درگیری های فرقه ای میان مسلمانان و بودائیان ، این ایالت شاهد برخورد های خشونت آمیز و کشتار مسلمانان از سوی بوداییان و سکوت دولت مرکزی میانمار در این خصوص بود.

کد N199374

وبگردی