آفتاب

هنرنمایی موسیقیدانان ایرانی در مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان

هنرنمایی موسیقیدانان ایرانی در مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان

باکو- ایرنا- گروه موسیقی ˈاخوانˈ که در ایام نوروز به جمهوری آذربایجان سفر کرده است ، در ادامه برنامه های فرهنگی خود در این کشور ، در مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان حضور یافت و به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش ایرنا، در این برنامه فرهنگی که با حضورˈ سید ابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو، ˈآقاوردی پاشایفˈ رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان، ˈسیاوش کریمیˈ مدیر کنسرواتوار ملی جمهوری آذربایجان، اساتید مشهور موسیقی آذری و جمعی از دانشجویان موسیقی این کشور برگزار شد. هنرمندان موسیقی کشورمان برای نخستین بار قطعاتی از آهنگ های آذری را با سازهای اصیل ایرانی اجرا کردند که با استقبال حاضرین روبه رو شد.

سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در باکو ، هدف از اجرای این ویژه برنامه فرهنگی را شناساندن سازهای اصیل ایرانی به علاقه مندان موسیقی ایرانی در جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

وی در معرفی ساز سنتی سنتور گفت : قدمت این ساز اصیل ایرانی به حدود 600 سال قبل از میلاد بر می گردد و با توجه به الگو برداری پیانو از این ساز ، آن را مادر پیانو نیز می نامند.

سیاوش کریمی مدیر کنسرواتوار ملی جمهوری آذربایجان نیز به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و اجرای این گونه برنامه های فرهنگی از سوی هنرمندان ایران و جمهوری آذربایجان را در تقویت مناسبات دو کشور موثر دانست.

وی از آمادگی مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان برای هرگونه همکاری با هنرمندان ایرانی خبر داد.

خاورم*1206**1010
کد N199326

وبگردی