آفتاب

نتانیاهو:اگر آزادسازی اسیران منفعتی برایمان نداشته باشد آن‌ها را آزاد نمی‌کنیم

نتانیاهو:اگر آزادسازی اسیران منفعتی برایمان نداشته باشد آن‌ها را آزاد نمی‌کنیم

پس از آنکه رژیم صهیونیستی با گذشت ضرب الاجل روز شنبه بخش چهارم و پایانی زندانیان فلسطینی را بر اساس توافق ماه ژوئیه آزاد نکرد بنیامین نتانیاهو در اظهاراتی گفت: احتمالا کشمکش بر سر آزادی این بخش از زندانیان فلسطینی ممکن است چند روز به طول انجامیده و این احتمال وجود دارد که مذاکرات برای توافق صلح فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی امروز (یکشنبه) گفت: کشمکش با فلسطینی‌ها بر سر مساله آزادی زندانیان ممکن است تا چند روز ادامه یابد.

وی در این اظهارات در نشست وزرای حزب لیکود تاکید کرد که اگر آزاد سازی اسیران فلسطینی منفعت مشخصی برای اسرائیل نداشته باشد آنها را آزاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان ساخت که مذاکرات برای توافق میان فلسطین و اسرائیل ممکن است فرو بپاشد.

در عین حال یک مقام بلندپایه اسرائیل روز شنبه گفت: اسرائیل خواهان آن است که بخش چهارم زندانیان فلسطینی را آزاد کند اما نمی‌خواهد که فلسطینی‌ها پس از آزادی این زندانیان اعلام کنند که مستقیما به مذاکره با اسرائیل پایان می‌دهند.

این مقام اسرائیلی‌ خاطرنشان ساخت که اسرائیل خواهان ادامه مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها است و تمایل دارد بخش چهارم زندانیان را نیز آزاد کند اما فلسطینی‌ها وقتی می‌گویند می‌خواهند به مذاکرات پایان دهند کار را دشوار می‌کنند.

اسرائیل در ماه ژوئیه با فلسطین بر سر آزادی 104 زندانی فلسطینی که پیش از انعقاد پیمان اسلو در سال 1993 محکوم شدند طی چهار مرحله موافقت کرد. در ازای آن فلسطینی‌ها نیز قبول کردند تا علیه اسرائیل در مجامع بین‌المللی نظیر دادگاه کیفری بین‌المللی اقدامات یک جانبه دیپلماتیک انجام ندهند. اسرائیل تاکنون 78 زندانی را آزاد کرده است.

انتهای پیام

کد N199177

وبگردی