آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

با گروهک های تروریستی باید به شدت برخورد کرد/ واگذاری مرز سراوان به سپاه اقدام مهمی است

با گروهک های تروریستی باید به شدت برخورد کرد/ واگذاری مرز سراوان به سپاه اقدام مهمی است

تهران - ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت پاکستان مسوول جان مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی است، گفت: با این تروریست ها باید به شدت برخورد کرد تا جرات چنین کارهایی را در خاک ایران و حتی کشور همسایه نداشته باشند.

«سید حسین نقوی حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: حادثه به گروگان گرفته شدن مرزبانان کشورمان تاثر برانگیز است و این که گروه های تروریستی در خاک همسایه آموزش و تجهیز می شوند، ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: این گروهک های تروریستی در خاک ایران جرات چنین اقداماتی را ندارند چرا که دستگاه های امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران تار و پود آنان را از هم می پاشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه دولت پاکستان بگوید به احتمال زیاد مرزبانان ایرانی در خاک پاکستان نیستند، اشتباه است چرا که اطلاعات دقیقی مبنی بر حضور تروریست ها و مرزبانان ربوده شده در این کشور وجود دارد.

نقوی حسینی یادآور شد: متاسفانه این گروهک های تروریستی از خاک پاکستان بهره می گیرند و دولت اسلام آباد قادر به تامین امنیت مرزها و استان های غربی خود نیست.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان مسوول جان مرزبانان ربوده شده ایرانی است و باید در این باره پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در کنار همه فعالیت های دیپلماسی که میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان انجام می شود مسوولان ایرانی به طور مستقیم باید به مشکل گروگان گرفته شدن مرزبانان وارد شوند چرا که این اقدام تروریستی اولین بار رخ نداده و آخرین بار هم نخواهد بود.

نقوی حسینی تصریح کرد: ما باید نشان دهیم که آنقدر توانمند هستیم که درصورت تهدید گروهک های تروریستی جواب آنان را محکم خواهیم داد.

وی ادامه داد: باید در مرزبانی کشور چنان استحکامی را نشان دهیم که گروهک های تروریستی جرات چنین اقدامات را نداشته باشند؛ البته باید با آنان برخورد کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به واگذاری 300 کیلومتر از مرزهای سراوان به سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار مهمی در جهت پاکسازی این مناطق است.

نقوی حسینی در ادامه اقدامات پارلمانی درباره ربوده شدن مرزبانان کشورمان را مهم دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از ابتدا پیگیر این حادثه بوده و در این زمینه ملاقات هایی را با مسوولان پاکستانی انجام داده است.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دائما وضعیت مرزبانان ربوده شده را پیگیری می کند.

سیام**7261**1336
کد N199013

وبگردی