آفتاب

مالزی دیگر مطلوب گردشگران چینی نیست

مالزی دیگر مطلوب گردشگران چینی نیست

پکن - ایرنا - با ناپدید شدن هواپیمای بویینگ 777 مالزیایی در مسیر پکن که 154 سرنشین آن چینی بودند و پیامدهای متعاقب آن و بالاگرفتن اختلافات میان چین و مالزی در خصوص اطلاعات مرتبط با این هواپیما، معضلات اجتماعی همچون رویگرداندن گردشگران چینی از سفر به مالزی گریبانگیر دو کشور شده است.

به گزارش ایرنا ، طی سال های گذشته ماه مارس یکی از پر طرفدارترین زمان ها برای گردشگران چینی به منظور سفر به مالزی بوده است اما امسال وضعیت به دلیل تاثیرات منفی ناپدیدشدن هواپیمای پرواز ام.اچ 370 تغییر کرده و گردشگران چینی دیگر تمایلی به سفر به آن کشور نشان نمی دهند.

آژانس گردشگری جوانان چین در بیانیه اخیر خود آورده است: ذخیره بلیت برای ماه مارس به منظور سفر به مالزی کاملا متوقف شد و علت آن هم نبود مسافر بوده است.

این مرکز خدمات گردشگری در بیانیه خود تصریح کرده است: شهروندان چینی با خطوط هوایی مالزی سفر نمی کنند. آنها هم که قبلا پولی پرداخت کرده و جا ذخیره کرده اند می توانند وجوهشان را پس بگیرند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین به نقل از دست اندرکاران صنعت گردشگری نوشت: دیگر اوضاع فرق کرده است. تقریبا می توان گفت کسی تمایل به سفر به مالزی ندارد و در مقایسه با سال گذشته سفرها کاملا متوقف شده است.

شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی سی.تی.اس و سی.آی.تی.اس چین از بزرگترین مراکز گردشگری اعلام کرده اند برای ماه آوریل نیز شرایط خوبی برای سفر به مالزی ندارند.

به گزارش این شرکت های گردشگری چینی، قبلا مسافران با تورهای گردشگری به تایلند، مالزی و سنگاپور سفر می کردند اما همه این این افراد سفر به مالزی را لغو کرده اند.

این اتفاق برای اقتصاد مالزی خبر خوبی نیست .

آمار نشان می دهد که 10 درصد از گردشگران مالزی را چینی ها تشکیل می دهند و شش درصد از درآمد حاصله از این صنعت نیز توسط همین گردشگران برای اقتصاد مالزی تامین می شود.

این رقم معادل چهار دهم درصد از رشد تولید ناخالص داخلی مالزی محسوب می شود.

افزون بر این مالزی به تازگی تبلیغاتی را با عنوان ˈسال دیدار از مالزیˈ برای جذب گردشگر چینی به منظور سفر به این کشور در سال 2014 آغاز کرده بود، اما با ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 این برنامه دیگر خریداری ندارد و افول آن کاملا مشهود است.

آمار نشان می دهد که اگر این روند ادامه یابد نزدیک به 800 هزار گردشگر چینی سفر به مالزی را لغو خواهند کرد و این خسارتی معادل یک میلیارد و 200 میلیون دلار به اقتصاد مالزی وارد می کند و بخش گردشگری آن کشور را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

آساق ** 2100 **1611
کد N199011

وبگردی