آفتاب

شمار تلفات درگیری های ونزوئلا افزایش یافت

شمار تلفات درگیری های ونزوئلا افزایش یافت

رسانه ها از افزایش تعداد تلفات ناآرامی های اخیر ونزوئلا به 39 نفر خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی کشته شدن دو نفر دیگر در جریان درگیریهای ونزوئلا، تلفات ناآرامی های چند هفته اخیر در این کشور به 39 نفر رسید.

در همین حال "میگوئل رودریگز" وزیر کشور ونزوئلا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "وی تی وی" با اشاره به بدترین موج خشونت ها در شهر سانکریستوبال گفت: فردی 44 ساله بر اثر اصابت کابل فشار قوی هنگامیکه معترضان در پی ایجاد مانع در خیابان بودند، جان خود را از دست داد.

وزیر کشور ونزوئلا گفت: فرد دیگر که جوانی 33 ساله بوده پس از انفجار خمپاره دست ساز در دست خود در شهر مارکایبو کشته شد.

همچنین روز گذشته صدها نفر از حامیان دولت در اعتراض به تاثیرات زیست محیطی اعتراضات اخیر به خیابانها آمدند. مخالفان دولت نیز در اعتراض به سیاست های رئیس جمهور، سانسور اخبار و جرم و جنایت در کشور در خیابانهای شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا تظاهرات کردند.

اعتراضات در ونزوئلا درحالیست که مادورو مخالفان را مسئول خشونتهای اخیر دانسته و هشدار داده است دولت با اعتراضات به شدت برخورد می کند. معترضان، مادورو را به دیکتاتوری متهم کرده و دولت وی را مسبب وضعیت نابسامان اقتصادی و تورم 56 درصدی و گرانی مواد غذایی می دانند.

به نوشته رویترز، دولت آمریکا اعلام کرده است که مادورو همچون هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا از تهدیدهای امپریالیست برای انحراف افکار عمومی از اختلافات سیاسی و مشکلات اقتصادی کشورش استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین ضد رد اتهامات ونزوئلا و "مضحک" خواندن آن تاکید کرده است که انجام گفتگوهای دموکراتیک به جای "سرکوب یا فحاشی به آمریکا" بهترین گزینه برای پایان دادن به بحران سیاسی در ونزوئلا است که همین اظهارات باعث شده تا مادورو پیشنهاد تشکیل یک کمیسون سطح بالا را به ایالات متحده برای مذاکرات دو جانبه دهد.

کد N198959

وبگردی