آفتاب

روسیه وجود طرح مشترک واشنگتن-مسکو برای حل بحران اوکراین را رد کرد

روسیه وجود طرح مشترک واشنگتن-مسکو برای حل بحران اوکراین را رد کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی وجود هر نوع طرح مشترک میان مسکو و واشنگتن برای حل بحران اوکراین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "سرگئی ریابکوف" با بیان این موضوع در ادامه گفت: روسیه و آمریکا در مورد وضعیت اوکراین دیدگاه های متفاوت دارند و دو طرف به تبادل نظر در خصوص این مساله ادامه می دهند. یافتن راه حلی مشترک برای بحران اوکراین به رایزنی های بیشتر نیاز است.

وی ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی بر تلاش مسکو و واشنگتن برای اجرای طرح آمریکایی به منظور حل بحران اوکراین را رد کرد و گفت : این ادعا نادرست است و واقعیت ندارد.

ریابکف گفت : سخنگوی کاخ سفید اطلاعات نادرستی در خصوص گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا داد و این ادعا که دو کشور برای اجرای طرح آمریکایی در مورد اوکراین به توافق رسیده اند با واقعیت مطابقت ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص پاسخ کشورش به تحریم های غرب گفت که روسیه به صورت متقابل و مناسب به این تحریم ها پاسخ داده است.

وی اضافه کرد: مسکو قصد ندارد فهرست اتباع کشورهای غربی مشمول تحریم های خود را منتشر کند. قصد نداریم از اقدامات غیرمعقولانه شرکای آمریکایی و اروپایی تقلید کنیم و به همین دلیل فهرست افراد مشمول تحریم را منتشر نمی کنیم.

آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه به خاطر مواضع این کشور در مساله اوکراین به ویژه الحاق کریمه به قلمروی خود تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرده اند.

 

کد N198957

وبگردی