آفتاب

برگزاری 200 کارگاه آموزش و پیشگیری اولیه از اعتیاد برای خانواده شهدا

برگزاری 200 کارگاه آموزش و پیشگیری اولیه از اعتیاد برای خانواده شهدا

تهران - ایرنا - مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 200 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای گروه های سنی مختلف خانواده و فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بنیاد شهید، حجت الاسلام «محمدحسن کاویانی راد» افزود: بر اساس تفاهمنامه بین اداره کل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد مبارزه با مواد مخدر، طی شش ماهه دوم سال 1392 کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در استان های البرز، تهران بزرگ، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان ، فارس، کرمان، لرستان، هرمزگا ن و یزد برگزار شده است.

به گفته وی، از سرفصل های آموزشی این کارگاه ها می توان به پیشگیری اولیه از اعتیاد ، مهارت های زندگی و مهارت های فرزند پروری اشاره داشت.

این مقام مسوول در بنیاد شهید ادامه داد: 550 نفر از مددکاران اداره مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مددکاری در مراکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: با گسترش و تنوع آسیب های اجتماعی، آسیب های مربوط به فضای مجازی، کاهش روابط اجتماعی، تغییرات گسترده سبک زندگی و عدم پاسخگویی فعالیت های غیر حرفه ای به نیازهای متنوع و رو به رشد افراد، تربیت نیروی متخصص مددکاری و آگاه به مسایل و مشکلات خانواده در راستای نظام تربیتی اسلامی و ارتقا بینش خانواده های جامعه هدف بیش از گذشته احساس می شود.

کاویانی راد ادامه داد: به همین منظور و بر اساس توافق میان این اداره کل و مرکز آموزش علمی - کاربردی امام خمینی(ره)، تعداد 550 نفر از مددکاران و همکاران برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مددکاری که از مهر سال 93 در مراکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره) راه اندازی خواهد شد، استقبال کرده اند.

اجتمام ** 1880 ** 1071
کد N198952

وبگردی