آفتاب
محمدی خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری «یاس نبوی» در بیش از 2200 امامزاده

برگزاری مراسم سوگواری «یاس نبوی» در بیش از 2200 امامزاده

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در طرح «آرامش بهاری» غرفه‌هایی با عنوان غرفه‌های حجاب و عفاف، غرفه‌های چند رسانه‌ای و غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان نیز برپا می‌شود و مردم از این طرح به خصوص در لحظه تحویل سال استقبال خوبی کردند و بیش از شش میلیون نفر زائر در این لحظه در امامزادگان حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با تبریک ایام سال نو و با بیان اینکه در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) هستیم و امیدواریم از وجود فرزندان این بزرگوار بهره کافی را ببریم، اظهار کرد: برای چهارمین سال متوالی در کشور طرح «آرامش بهاری» برگزار می‌شود و خوشبختانه این طرح با استقبال زیادی روبرو گردیده است.

وی ادامه داد: آماری که تا این لحظه به ما داده شده است، بیش از 2500 امامزاده در این طرح شرکت داشته‌اند و از نظر بهداشتی، آراستگی امامزادگان، کارهای فرهنگی و برپایی نماز جماعت به مردم خدمات ارائه داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در امامزادگان برای اسکان نیز خدماتی به مسافران ارائه داده شده است و تاکنون بیش از 8000 نفر از مردم با سازمان تماس گرفته‌اند و انتقادات و پیشنهادات خود را به ما داده‌اند و تمامی این تماس‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: حدود 240 نفر از سازمان بر طرح «آرامش بهاری» نظارت و بازرسی دارند و این بازرسی‌ها در سطح کشور صورت می‌گیرد.

وی گفت: در بقعه‌هایی که برپا شده، علما و روحانیونی هستند که به سؤالات شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای زائران پاسخ می‌دهند و بیش از 2500 نفر از علما در این طرح مشارکت دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: در طرح «آرامش بهاری» غرفه‌هایی با عنوان غرفه‌های حجاب و عفاف، غرفه‌های چند رسانه‌ای و غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان نیز برپا می‌شود و مردم از این طرح به خصوص در لحظه تحویل سال استقبال خوبی کردند و بیش از شش میلیون نفر زائر در این لحظه در امامزادگان حضور داشتند.

محمدی یادآور شد: مردم ما در بقاع متبرکه احساس آرامش می‌کنند و اکنون که در آستانه فاطمیه دوم هستیم، سازمان اوقاف و امور خیریه برای این ایام برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از امروز (دهم فروردین ماه) آغاز می‌شود و تا پانزدهم فروردین ماه در بیش از 2200 امامزاده برنامه آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی برگزار می‌شود. همچنین از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف قرائت خطبه حضرت زهرا (س) است و کتابچه‌هایی نیز از سیره و زندگی این حضرت را در اختیار زائرین و میهمانان قرار می‌دهیم.

وی اظهار کرد: در روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم که از جمله آن برنامه‌ها این است که در 492 بقعه، برنامه همایش رهروان یاس نبوی را داریم که این برنامه مختص بانوان است و در 2437 امامزاده کشور برای عموم مردم برنامه‌های سوگواری یاس نبوی را برگزار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: در روز شهادت و در کل برنامه‌ها کسی حق ندارد صحبت‌هایی کند که موجب تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی شود چرا که دشمنان ما در پی این گونه کارها هستند و کسی که موجب اختلاف بین شیعه و سنی شود، از ما نیست.

انتهای پیام

کد N198766

وبگردی