آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی/

بالندگی اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی تحقق می یابد

بالندگی اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی تحقق می یابد

مدیر حوزه های علمیه گیلان با بیان اینکه رشد و بالندگی اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی تحقق می یابد، گفت: باید فرهنگ جامعه ما به دور از اسراف باشد که این امر با حمایت و اقتدار همه اقشار مردم میسر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بسیار دقیق و مدبرانه بوده است، اظهار کرد: محور اصلی نامگذاری امسال پیگیری مطالبه مهم مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی بدین معناست که باید موارد غیرضروری را از زندگی اقتصادیمان حذف و اجناس داخلی را جایگزین محصولات خارجی کنیم که این امر موجب خودکفایی و بی نیازی نسبت به استعمارگران می شود.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی باید وجدان کاری را در تولیدات خود رعایت کنند، تصریح کرد: تولید کنندگان باید با محصولات خود اطمینان مردم را نسبت به محصولات داخلی افزایش دهند و با جلب رضایت مردم وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشند.

لاکانی با بیان اینکه باید ابزارهای تولیدات داخلی را ارتقا ببخشیم تا محصولات داخلی بتوانند با نمونه های مشابه خارجی خود رقابت کنند، ادامه داد: باید همگی تلاش کنیم تا اقتصاد فرصتی برای شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال در حقیقت تحقق اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مؤلفه‌های نامگذاری امسال به معنای واقعی تحقق یابند و تمام توان خود را برای تحقق آن به‌کار گیریم.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با بیان اینکه فرهنگ شالوده هویت یک کشور است، گفت: باید در خصوص الگوهای فرهنگی کشورمان جدی و آگاه باشیم و القائات فرهنگ غرب را در زندگی خود جاری و ساری نسازیم و از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی در تمامی زمینه ها بهره ببریم تا بتوانیم گامی مؤثر در خصوص یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری برداریم.

لاکانی با بیان اینکه اگر فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه حاکمیت یابد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، عنوان کرد: باید فرهنگ وارداتی را کنار بگذاریم و فرهنگ غربی را که خودشان از آن منزوی شده اند و دچار بحران هویت‌اند، را از زندگی خود دور کنیم و مؤلفه های فرهنگی ناب اسلامی را در زندگی خود تقویت کنیم تا مطالبه مقام معظم رهبری نیز در خصوص فرهنگ تحقق یابد.

وی با بیان اینکه رشد و بالندگی اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی تحقق می یابد، متذکر شد: باید فرهنگ جامعه ما دوری از اسراف و جایگزینی کالاهای داخلی به جای محصولات خارجی باشد که این امر با حمایت و اقتدار همه مردم در تمامی اقشار میسر می شود.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با اشاره به اینکه باید ارتقای فرهنگی را در کشور عملیاتی و کاربردی کنیم، ادامه داد: عملیاتی کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه نیازمند عزم ملی فراگیر است و نباید تنها به قشر خاصی از جامعه اختصاص یابد بلکه باید کل کشور این مسئله را دغدغه اصلی خود قرار دهند.

لاکانی با بیان اینکه شهیدان یکی از نمونه های بارز و افتخار آفرین در مدیریت جهادی هستند، عنوان کرد: شهیدان با مدیریت جهادی و حضور نیروهای کم ولی پرتوان در صحنه های نبرد حق علیه باطل ظاهر شدند و کارهای بزرگ انجام دادند لذا مدیران ما باید مؤلفه های مدیریت جهادی را در از خودگذشتگی های شهیدان جستجو کنند و بازشناسند.

وی در پایان با بیان اینکه اردوهای جهادی یکی از نمونه های حاضر در زمان ما درخصوص نگاه جهادی است،خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد پویا و شکوفا داشته باشیم و در جامعه خود فرهنگی غنی و اسلامی را جاری سازیم باید به عزم ملی مردم همیشه در صحنه کشورمان اقتدا کنیم که با مدیریت جهادی و نگاه و حرکت روبه جلو اقتدار و عظمت ایران اسلامی را بر همگان آشکار می سازد.

انتهای پیام

کد N198642

وبگردی