آفتاب

حمله طالبان به ستاد اصلی انتخابات در شرق کابل

حمله طالبان به ستاد اصلی انتخابات در شرق کابل

رسانه ها از حمله افراد مسلح به ستاد اصلی کمیسیون انتخابات افغانستان در شرق کابل خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، مهاجمین که جلیقه های انتحاری بر تن داشته و مجهز به آخرین تسلیحات بودند به مهمترین ستاد انتخاباتی در شرق کابل حمله کردند.

در همین حال نورمحمدنور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید این حمله گفت: صدای دو انفجار را در داخل این محوطه شنیدم و تیراندازی همچنان میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد اما مردم حاضر در صحنه سالم بوده و به مکان های امن منتقل شده اند.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات این حمله منتشر نشده و پلیس افغانستان نیز فورا در محل حادثه حاضر شده است. از سوی دیگر طالبان مسئولیت حمله امروز شنبه را برعهده گرفته است.

گفته می شود که این چهارمین حمله در هشت روز گذشته در افغانستان و دومین حمله به ستادهای انتخاباتی در کابل بوده است. شب گذشته نیز طالبان به یک مجتمع متعلق به یک سازمان خیریه آمریکایی و یک مهدکودک در نزدیکی آن در کابل حمله کرده و در این حمله مسلحانه یک دختر افغان، یک راننده و پنج مهاجم کشته شدند.

به نوشته الجزیره، سرکردگان طالبان اعلام کرده اند که با هدف ایجاد اختلال در روند انتخابات پنجم آوریل در پی افزایش میزان خشونت ها هستند و به ستادهای انتخاباتی، مقامات کمیسیون ها و نیروهای امنیتی حمله می کنند.

کد N198265

وبگردی