آفتاب

کاترین اشتون راست‌گرایان افراطی اوکراین را محکوم کرد

کاترین اشتون راست‌گرایان افراطی اوکراین را محکوم کرد

کاترین اشتون در واکنش به اقدامات اخیر ملی‌گرایان افراطی اوکراین علیه دولت جدید این کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه جنبش راست افراطی "بخش راستگرا" اوکراین را به دلیل تقاضای غیر دموکراتیک استعفای وزیر کشور اوکراین و همچنین فشارهای آن محکوم کرد.

وی یک روز پس از آنکه این فعالان راست افراطی دست به اقداماتی علیه دولت جدید این کشور زدند، با صدور بیانیه‌ای فشارهای فعالان "بخش راستگرا" و اقدام آنها در محاصره ساختمان پارلمان اوکراین برای رسیدن به خواسته‌هایشان را محکوم کرد و گفت به اعتقاد وی اقدامات ارعاب‌انگیز این گروه برخلاف حاکمیت قانون و اصول دموکراتیک است.

وی از این گروه افراطگرا خواست تا از تهدید و استفاده از خشونت دست بردارد.

اشتون همچنین بر لزوم واگذاری سریع سلاح‌های غیرمجاز در اوکراین به مقامات این کشور تاکید کرد.

اشتون همچنین خاطر نشان ساخت که از تحقیقات معتبر و بی‌طرفانه در خصوص شرایط کشته شدن آلکساندر موزیچکو، یکی از فعالان راست افراطی اوکراین استقبال می‌کند.

وی چندی پیش در درگیری با پلیس اوکراین کشته شد و کشته شدن وی دلیل اقدامات اخیر اعضای "بخش راستگرا" در اطراف پارلمان اوکراین بوده است.

همچنین سفارت آمریکا در شهر کی‌یف و هیات اتحادیه اروپا در اوکراین نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدامات اخیر این گروه در نزدیکی پارلمان اوکراین را محکوم کردند.

اعضای تندروی "بخش راستگرا" روز پنج شنبه ساختمان پارلمان اوکراین در کی‌یف را محاصره و تهدید کردند که به آن حمله خواهند کرد. آنها خواستار محاکمه آرسنی آواکوا، وزیر کشور اوکراین شده و وی را متهم کردند که دستور قتل آلکساندر موزیچکو را که از همپیمانان این گروه بوده، داده است.

انتهای پیام

کد N198181

وبگردی