آفتاب

حمله طالبان علیه آمریکایی ها 7 کشته برجا گذاشت

حمله طالبان علیه آمریکایی ها 7 کشته برجا گذاشت

یک رسانه غربی از کشته شدن هفت نفر در جریان حمله طالبان به یک مجتمع متعلق به سازمان خیریه آمریکایی و یک مهدکودک در کابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس با اشاره به حمله شب گذشته طالبان به یک مجتمع متعلق به یک سازمان خیریه آمریکایی و یک مهدکودک در نزدیکی آن در کابل گزارش داد که در این حمله مسلحانه یک دختر افغان، یک راننده و پنج مهاجم کشته شدند.

این رسانه غربی در ادامه گزارش دادند که خارجی ها از جمله چندین زن و کودک با آغاز درگیری نیروهای امنیتی و طالبان صحنه درگیری را ترک کرده و فرار کردند.

بر این اساس عامل انتحاری خودروی حامل مواد منفجره را مقابل یک ساختمان چهار طبقه که میزبان کارکنان یک سازمان خیریه آمریکایی به نام "ریشه‌ های صلح" بود، پارک کرده بودند و پس از آن چهار فرد مسلح به سوی این محل یورش بردند که در جریان درگیری نگهبانان ساختمان با مهاجمان دو نفر کشته شده و پس از آن نیروهای پلیس وارد عمل شدند.

این حمله نشان داد که طالبان در حال تغییر تاکتیک خود و تمرکز بر روی غیرنظامیان پیش از برگزاری انتخابات در پنج آوریل هستند، چنانچه سرکرده شبه نظامیان مسئولیت این حمله را پذیرفت.

آسوشیتد پرس همچنین در ادامه نوشت: این حمله حامل پیامی آشکار به آمریکا و متحدانش همزمان با تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان برای امضای پیمان راهبردی بود که به هزاران نظامی این اجازه را می دهد تا پس از پایان عملیات ناتو در دسامبر در این کشور باقی بمانند.

گری کوهن رئیس سازمان ریشه‌ های صلح نیز با اشاره به حمله به مهدکودک مجاور ساختمان این سازمان خیریه از تخلیه این مکان خبر داد که در آن 24 خارجی حضور داشتند.

پایگاه اینترنتی ایندین ریپابلیک نیز گزارش داد که پلیس کابل تمام مهاجمان را کشته و موفق به نجات تمام خارجی ها در جریان عملیاتی شد که از ساعت 16 آغاز و تا 20 دیروز جمعه ادامه داشت.

کد N197905

وبگردی