آفتاب

موافقت کمیته شورای حقوق بشر با درخواست پاکستان علیه آمریکا

موافقت کمیته شورای حقوق بشر با درخواست پاکستان علیه آمریکا

کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست پاکستان علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله نشین موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای در وب سایت خود ضمن موافقت با درخواست پاکستان علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و انجام اقدامات واشنگتن در راستای قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل از واشنگتن به خاطر سهل انگاری در مجازات افسران عالیرتبه و پیماکاران خصوصی به خاطر جنایات خود انتقاد کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه با تاکید بر لزوم اجرای قوانین بین المللی از سوی آمریکا در قبال پاکستان خواستار محاکمه افرادی شد که در شکنجه و قتل های هدفمند در این کشور و آغاز تحقیقات در این باره نقش داشتند.

دولت پاکستان همچنین خواستار برگزاری نشستی با حضور کارشناسان بین المللی در امور حقوق بشری برای بررسی گزارش های اخیر درباره عملیات پهپادهای آمریکا شده است که سازمان عفو بین الملل، گروههای حقوق بشری و گزارشگر ویژه سازمان ملل همواره درباره پیامدهای چنین حملاتی هشدار داده اند.

بر اساس اسنادی که در اختیار دیده بان حقوق بشر قرار گفته است، از زمان روی کار آمدن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا واشنگتن بیش از 400 حمله در کشورهای افغانستان، پاکستان، یمن، سومالی و دیگر نقاط جهان انجام داده که در این مدت دو هزار و 600 نفر کشته شدند.

در همین حال آندریا پراسو مشاور ارشد دیده بان حقوق بشر می گوید: دولت آمریکا بر این باور است که هیچ تعهد قانونی و بین المللی را برای محترم شمردن حقوق خارجی ها در خارج از مرزهای خود ندارد.

باوجود آنکه دولت پاکستان حملات آمریکا را غیرقانونی و ناقض حاکمیت ملی خود معرفی کرده است، واشنگتن از این حملات با هدف نابودی تروریست های مستقر در مناطق قبیله نشین یاد کرده است.

کد N197786

وبگردی