آفتاب

انتقاد نماینده سوریه در سازمان ملل از مواضع ضدسوری آنکارا

انتقاد نماینده سوریه در سازمان ملل از مواضع ضدسوری آنکارا

تهران- ایرنا- ˈبشار جعفریˈ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از موضع خصمانه ترکیه در قبال دمشق که از آغاز ناآرامی های سوریه ادامه دارد، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، جعفری دیروز (جمعه) پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت به خبرنگاران گفت: ˈدولت ترکیه از ابتدای بحران سوریه موضع خصمانه علیه این کشور گرفت.ˈ

جعفری با اشاره به نوارهای ویدیویی منتسب به مقامات ترکیه در خصوص برنامه ریزی آنها برای مداخله در سوریه گفت: ˈنخست وزیر ترکیه نتیجه سیاست خصمانه خود در قبال سوریه را در انتخابات خواهد دید.ˈ

وی افزود: ˈمساله کنونی، تجاوز آشکار ترکیه به حاکمیت سوریه و حمایت آنکارا از تروریست ها در داخل و خارج سوریه است. ˈ

به گفته جعفری، این مساله مورد توجه شورای امنیت و دبیر کل آن قرار گرفت و مقرر شد با جدیت با آن برخورد شود .

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین از ˈمارک لایل گرانتˈ همتای انگلیسی خود به دلیل اشاره به تروریست های مسلح در سوریه به عنوان معارضین، انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که از خاک ترکیه وارد سوریه می شوند و دست به کشتار مردم می شوند، مخالف و معارض نیستند بلکه عمدتا مزدورانی بیگانه از کشورهای عربستان ،لیبی، تونس، چچن وغیره هستند که برای جنگ با مردم سوریه وارد کشور شده اند. بنابر این افراد باید بیاموزند که سخنانشان متکی بر واقعیت باشد و در سازمان ملل دنبال آرزوهای خود نباشند، در غیر این صورت سازمان با ورشکستگی اخلاقی مواجه خواهد شد.

جعفری همچنین با انتقاد از گزارش اخیر ˈوالری آموسˈ معاون دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع انسانی در سوریه گفت: گرچه این گزارش در مقایسه با گزارش های قبلی کمی بهتر است، اما همچنان فاقد اطلاعات معتبر و مستند است.

مترجمام** 1453**1586
کد N197656

وبگردی