آفتاب

شبه نظامیان تانکر سوخت رسان ˈناتوˈ در پاکستان را به آتش کشیدند

شبه نظامیان تانکر سوخت رسان ˈناتوˈ در پاکستان را به آتش کشیدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان جمعه شب گزارش دادند: حمله شبه نظامیان به تانکر سوخت رسان نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ˈایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی این کشور یک کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات پلیس ایالت بلوچستان افزودند: شبه نظامیان امشب با تیراندازی، یک تانکر سوخت رسان نیروهای ناتو را در منطقه ˈدهادرˈ از شهرهای این ایالت مورد هدف قرار داده و آن را به آتش کشیدند.

شبه نظامیان در این حمله راننده تانکر را کشته و کمک راننده را زخمی کردند.

پلیس شهر دهادر ایالت بلوچستان اعلام کردند: مهاجمان پس از انجام حمله به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، معمولا حمله به خودروهای ناتو از زمان بازگشایی مسیرهای زمینی پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان توسط شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی از جمله شورشیان ارتش آزادی طلب بلوچ صورت می گیرد.

مسیر زمینی عبور این کامیون ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در آذرماه 90 در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور مسدود شده بود.

دولت پاکستان در 13تیر 1391 (سوم ژوئیه 2012) درپی عذرخواهی ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر وقت امور خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی ؛ اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان های ˈناتوˈ کرد.

آساق**ا.ر**1095** 3404
کد N197544

وبگردی