آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

عدم امکان انتقال پول های بلوکه شده ایران نقض توافقنامه ژنو است

عدم امکان انتقال پول های بلوکه شده ایران نقض توافقنامه ژنو است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عدم امکان انتقال پول های بلوکه شده ایران به کشور را نمایانگر نقض توافقنامه ژنو خواند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با انتقاد از عدم پایبندی غرب به توافقنامه ژنو گفت: جمهوری اسلامی ایران آنچه را که بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو پذیرفت زودتر از موعد اجرایی کرد اما غرب حداقل های توافقنامه را هم اجرایی نکرد و آن مبلغی را که قرار بود از پول های بلوکه شده آزاد کند به حساب هایی واریز کرد که قابل برداشت نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: غرب به هیچ یک از تعهدات خود به توافقنامه ژنو عمل نکرده که این امر نمایانگر نقض این توافقنامه در گفتار و عمل مذاکره کنندگان غربی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه به ادامه مذاکرات ایران و 1+5 خوشبین نیستم اظهار داشت: اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم های اقتصادی علیه ایران را تمدیدکرده اند  اما از طرفی بسیاری از شرکت های حقیقی و حقوقی غربی به دنبال ارتباط با ایران هستند چون از بازارهای اقتصاد ایران آگاهند.

وی تاکید کرد: روح استکباری و سلطه گری بر توافقنامه ژنو حاکم است وگرنه شرکت های خارجی تمایل دارند که با ایران در رشته های مختلف نفتی و گازی و اقتصادی همکاری کنند.

وی با اشاره به دیدار اشتون با برخی محکومان فتنه 88 مقرر شده که کمیته حقیقت یاب مستندات وزارتخانه های امورخارجه و اطلاعات را در این خصوص بررسی کنند چون نمایندگان از توجیهات این دو وزارتخانه قانع نشدند.

 

کد N197527

وبگردی