آفتاب

مقر تبلیغات انتخاباتی السیسی به آتش کشیده شد

مقر تبلیغات انتخاباتی السیسی به آتش کشیده شد

تسنیم نوشت:

هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر امروز در اعتراض به نامزدی «عبد الفتاح السیسی» در انتخابات ریاست جمهوری در چند شهر این کشور تظاهرات برگزار کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا» که حامی مرسی است از هواداران خود خواسته بود امروز جمعه با شعار «همه با هم برای رهایی» در اعتراض به اعلام نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری، تظاهرات کنند.
در حی الدقی واقع در استان الجیزه در غرب قاهره، مردم با برگزاری تظاهراتی، شعارهایی علیه السیسی سر دادند و در استان المنیا نیز تظاهرات‌کنندگان ضمن اعلام مخالفت با نامزدی السیسی در انتخابات، حکم دادگاه المنیا مبنی بر اعدام 529 نفر از هواداران مرسی را محکوم کردند.
تظاهرات‌کنندگان آرم رابعه العدویه و تصاویر مرسی را در دست داشتند و شعارهایی علیه ارتش و پلیس سر دادند. در استان اسکندریه واقع در شمال مصر، البحیره، الشرقیه و کفر الشیخ نیز مردم با برگزاری تظاهراتی، احکام صادره از دادگاه المنیا را محکوم و مخالفت خود با نامزدی السیسی را اعلام کردند.
از سوی دیگر یک منبع امنیتی گفت که نیروهای ارتش و پلیس در استان سوئز واقع در شمال شرقی مصر تدابیر امنیتی خود در خیابان منتهی به ورودی جنوبی کانال سوئز را تشدید کردند.
این منبع افزود که بیش از 5 هزار سرباز نیروهای ارتش سوم در سوئز و در کرانه‌های شرقی و غربی آن مستقر هستند و نیروهای ویژه‌ ارتش نیز در تامین امنیت کانال سوئز مشارکت دارند و بالگردهای آپاچی نیز در آسمان سوئز در حال پرواز هستند.
در همین راستا منابع مصری گزارش دادند که افراد ناشناس مقر تبلیغات برای نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری واقع در نزدیکی اداره امنیت استان پورسعید را به آتش کشیدند.
این منابع گفتند که افراد ناشناس ساعات پایانی شب گذشته به مقر تبلیغات برای نامزدی السیسی یورش آورده و آن را آتش زدند اما در این حادثه آسیبی به کسی نرسید.
پس از این حادثه خیابان‌های استان پورسعید شاهد آماده باش امنیتی از سوی نیروهای ارتش و پلیس است و خیابان‌های اصلی نیز بسته شده است.

5252

کد N197478

وبگردی