آفتاب

سازمان ملل:بحران پناهندگان سوری تهدیدی علیه ثبات لبنان است

سازمان ملل:بحران پناهندگان سوری تهدیدی علیه ثبات لبنان است

یک مقام رسمی سازمان ملل درگزارشی اعلام کرد: ورود بیش از یک میلیون پناهنده سوری به لبنان، تهدید بزرگی برای این کشور به شمار می‌رود وکشورهای کمک رسان باید جلوی بی ثباتی بیشتر لبنان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع،نماینده منطقه‌ای کمیسرعالی سازمان ملل در امور پناهندگان درلبنان تاکید کرد: هیچ کشوری در جهان همچون لبنان با این میزان از پناهندگان روبرو نبوده است.

وی در جریان سفر خود به واشنگتن تاکید کرد: اگر کمک های بین المللی به لبنان برای مقابله با فشار ناشی از ورود بیش از یک میلیون پناهنده سوری افزایش پیدا نکند، این کشور با بی ثباتی بیشتری روبرو خواهد شد.

مقامات بلندپایه سازمان ملل ماه گذشته اعلام کردند با ورود درگیری‌های خونین سوریه به چهارمین سال خود، سوری‌ها جایگزین پناهندگان افغانی به عنوان بیشترین تعداد از پناهندگان جهان خواهند شد.

سازمان ملل تاکید کرد: در حالی که صدها هزار تن از پناهندگان سوری به کشورهایی همچون اردن و ترکیه می‌روند، اما بیشترین میزان پناهندگان که دست کم به یک میلیون تن می رسد، به لبنان تعلق دارد به عبارت دیگر حدود یک چهارم جمعیت لبنان را آوارگان سوری تشکیل می دهند و این مساله فشار زیادی را به زیر ساخت های اقتصادی و عمرانی این کشور وارد کرده است. بحران سوریه می تواند وضعیت شکننده سیاسی لبنان را تهدید کند.

وزیر خارجه لبنان نیز هشدار داد، بحران سوریه به شدت موجودیت لبنان را در معرض خطر قرار داده است.

دولت جدید لبنان در صورت اخذ رای اعتماد از پارلمان با چالش بزرگی برای حل و فصل بحران آوارگان سوری روبرو خواهد بود. حدود 400 هزار کودک سوری در لبنان اکنون نیاز به مدرسه و آموزش دارند. سازمان ملل برآورد کرده است که برای رسیدگی به وضعیت آوارگان سوری در لبنان امسال به بیش از 1/7 میلیارد دلار کمک مالی نیاز خواهد بود.

انتهای پیام

کد N197351

وبگردی