آفتاب

یانکوویچ خواستار رفراندوم در تمامی مناطق اوکراین شد

یانکوویچ خواستار رفراندوم در تمامی مناطق اوکراین شد

رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین امروز (جمعه) در یک سخنرانی درخواست کرد تا در تمامی مناطق این کشور رفراندوم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویکتور یانکوویچ، رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین در یک سخنرانی خطاب به مردم کشورش که خبرگزاری ایتارتاس روسیه متن آن را منتشر کرد، تقاضا کرد تا در همه مناطق اوکراین رفراندوم برگزار شود تا هر منطقه‌ای بتواند وضعیت خود را تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، یانکوویچ اظهار کرد: به عنوان رئیس‌جمهوری که همواره به یاد مردم کشورم هستم، از تمام شهروندان عاقل اوکراینی می‌خواهم تا نگذارند فریبکاران از آنها سوءاستفاده کنند.

یانوکوویچ تاکید کرد: تنها رفراندومی با شرکت همه اوکراینی‌ها می‌تواند به صورت موثر ثبات را به این کشور برگرداند و تمامیت ارضی اوکراین را حفظ کند نه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام.

وی 22 فوریه گذشته توسط پارلمان اوکراین خلع شد چرا که به نیروهای امنیتی دستور داده بود تا به تظاهرکنندگان در میدان استقلال شلیک کنند. از آن مدت تاکنون یانکوویچ به روسیه پناه برده است.

یانوکوویچ در اولین ظهورش در انظار عمومی در 28 فوریه پس از فرار از اوکراین، از "اتحاد اوکراین" اعلام حمایت کرد. وی همچنین خود را رئیس‌جمهوری مشروع اوکراین دانست و انتخابات ریاست جمهوری 25 مه را غیرقانونی خواند.

انتهای پیام

کد N197349

وبگردی