آفتاب

آیت الله خاتمی : مرتکبان منکر باید احساس نا امنی کنند

آیت الله خاتمی : مرتکبان منکر باید احساس نا امنی کنند

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که مسئولان قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کنند که مرتکبان منکر احساس کنند فضا برایشان امن نیست.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم نماز جمعه تهران به شهادت علی خلیلی طلبه جوان آمر به معروف اشاره کردوگفت:سال گذشته روزاول جراحت این شهید به عیادت وی رفتم و دنیای ماتم را به خود دیدم که چرا درجمهوری اسلامی اراذل و اوباش اینچنین میدان می یابندکه طلبه را بزنند و بدتر از آن چند بیمارستان مجروح را نمی پذیرد.

آیت الله خاتمی ضمن تسلیت به خانواده این شهید اظهار داشت: همه باید بدانند که اصل 8 قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد نباید این اصل زمین بماند.

وی تاکید کرد:سه قوه قضاییه،مقننه و مجریه باید دنبال راهکاری باشند تا شاهد چنین فجایعی نباشیم.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از رییس قوه قضاییه و دادستان پرونده شهید خلیلی گفت: پیشنهاد می کنم دادگاه ویژه ای درباره این مسائل تشکیل شود و قاضی آن کسی باشد که تسامح بی جا نکند و حکم عادلانه درباره مباشران و کوتاهی کنندگان صادر نماید.

خاتمی خاطر نشان کرد: مسئولان قوه قضاییه گونه ای عمل کنند که مرتکبان منکراحساس کنند فضا برایشان امن نیست که هر غلطی بکنند.



**نیروهای امنیتی گروهک جیش العدل را متلاشی کنند

امام جمعه موقت تهران در ادامه شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده کشورمان توسط گروهک تروریستی جیش العدل را محکوم کرد و گفت: دولت پاکستان باید پاسخگوی این جنایات باشد؛این موضوع که سفیرشان بگوید مااینهارادر پاکستان نداریم پاک کردن صورت مسئله است.

خاتمی بابیان اینکه دولت پاکستان باید جان مرزبانان گروگان گرفته شده کشورمان را حفظ نماید تاکید کرد: نباید پاکستان ملجا و ماوای ترویست ها باشد.

وی در ادامه به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی اشاره کردو گفت: یکی از مقامات امریکایی گفته ما وضعیت را بدقت دنبال می کنیم که البته باید به آنها گفت که نیازی به این موضوع نیست چرا که در ورای این جنایت دست یکی از دولت های عربی منطقه دیده می شود که به خون مظلومان عراق، پاکستان، افغانستان و ایران آغشته است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این دولت عربی تداوم عمر ننگین خود را در جنایت می داند و شما شریک جرم آنها در همه جنایات هستید.

خاتمی درادامه به دلاورمردی نیروهای امنیتی کشورمان دردستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کردو گفت: از نیروهای امنیتی تقاضا می کنیم که همانند همان عملیات که رهبر تروریست هارادستگیر کردند گروهک جیش العدل(جیش الظلم) را متلاشی نمایند.



**گرگ ها ملت غیر مقتدر را می بلعند

امام جمعه موقت تهران به شعار سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)وبیانات رهبر معظم انقلاب درابتدای سال 93 اشاره کردوگفت: مسئولان باید در سال جاری برنامه های خود را در چارچوب این راهبردها تنظیم کنند.

خاتمی خاطرنشان کرد: ملتی باقی خواهد ماند که مقتدر باشد و اگر قدرت نداشته باشد گرگ ها آنها را می بلعندواین اقتدار با اقتصاد مستقل و پویا، فرهنگ مستقل و علم انجام می گیرد.

وی یادآورشد: در عرصه علم و فناوری عملکرد خوبی را داشته ایم ولی در سایر زمینه های ذکر شده باید بر تلاش خود بیفزاییم.



**هدف اقتصاد مقاومتی درون گرایی و برون نگری است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت اقتصادی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند، گفت: در اقتصاد مقاومتی هدف این است که اقتصادمادرون گرا و برون نگر باشد یعنی روی پای خود بایستیم و از امکانات دیگر هم استفاده کنیم.

خاتمی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست اقتصاد مردم محور است؛ریاضتی نیست بلکه سامان به زندگی مردم می دهد.



**نگذاریم دشمن ارزشهای فرهنگی را زیر سوال ببرد

وی به عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: مسئله فرهنگ به تعبیر رهبری از اقتصاد هم مهم تر است؛چون اقتصاد را فرهنگ جهت می دهد باید پاسدار فرهنگی باشیم که عزت و عظمت برای ما به ارمغان آورد و این مهم با فرهنگ دین شکل می گیرد.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت:نبایدبگذاریم دشمن به صورت خزنده ارزش های فرهنگ ما را زیر سوال ببرد.

خاتمی مخاطب فرمایشات رهبری در زمینه فرهنگی را نهادهای مرتبط دولتی و غیردولتی دانست وافزود:هم نهادهای دولتی مانند وزارت آموزش وپروش، وزارت آموزش عالی و فرهنگ ارشاد اسلامی و همچنین نهادهای غیر دولتی مانند حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید مراقب رخنه های فرهنگی که تساهل و تسامح فرهنگی و لیبرالیسم فرهنگی است، باشند.

وی ادامه داد:ما از شبهه بیمی نداریم چون برطرف می شود اما شبهه افکنی خیانت و جنایت است که این مهم مانند پخش کردن میکروب در جامعه است .

امام جمعه موقت تهران افزود: مسئله رخنه فرهنگی چیز شوخی نیست باید همه مسئولان ذیربط اعم ازصدا و سیما و وزارت ارشاد در این عرصه مراقبت ویژه کنند.

خاتمی همچنین گفت: حق ندارند ازبیت المال اجازه دهندبه روزنامه، هفته نامه یا ماهنامه و یا کتابی که مقدسات مردم را زیر سوال ببرد؛ مردم اجازه چنین کاری را نمی دهند.

وی درادامه تاکیدکرد:اقتصاد و فرهنگ ابزارش عزم ملی است ؛ اگر مردم تصمیم بگیرندمی توانند هدف والا را محقق کنندوالبته این مهم با مدیریت جهادی امکان پذیر است.

امام جمعه موقت تهران به ویژگی های مدیریت جهادی اشاره کردوگفت:داشتن انگیزه الهی و معنوی، برخوردار بودن از اخلاص ، قانونمداری و برنامه ریزی و باور داشتن به اصل از مولفه های مدیریت جهادی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان سال شاهد دستاوردهای ارزشمند از این نامگذاری باشیم.

وی همچنین ایام عزاداری حضرت زهرا(س)راتسلیت گفته وخطاب به مردم توصیه کرد که با توجه به تقارن این ایام و نوروز حرمت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ نمایند.

سیام**7261**1590
کد N197344

وبگردی