آفتاب

تغییر محل جستجوی هواپیمای مفقود شده بعد از کشف 300 شیء جدید

تغییر محل جستجوی هواپیمای مفقود شده بعد از کشف 300 شیء جدید

کشف 300 شیء جدید که احتمال می رود متعلق به هواپیمای مسافری مفقود شده خطوط هوایی مالزی باشد سبب تغییر محل جستجو برای یافتن آن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هواپیماها و کشتی هایی از شش کشور، از امروز جمعه هشتم فروردین تلاشهای تازه‌ای را در اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی، آغاز کرده اند.

استرالیا، چین، نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده در عملیات جستجو شرکت دارند. قرار است پنج کشتی چینی و یک ناو استرالیایی نیز با بهتر شدن اوضاع جوی، به محل جدید تجسس بروند.

در این میان رسانه ها به نقل از مقامات استرالیایی اعلام کرده اند که اطلاعات جدید بر پایه تحلیل داده های راداری در مورد هواپیما بین دریای جنوبی چین و تنگه ملاکا -پیش از آنکه ارتباط قطع شود- به دست آمده است.

به گفته مسئولان اداره امنیت دریایی استرالیا، اطلاعات جدید نشان می دهند که هواپیما سریعتر از پیش بینی های اولیه پرواز کرده است. در بیانیه ای که در این مورد صادر شده و بنا بر جدیدترین تحقیقات در مالزی، هواپیما احتمالا با سرعت بیشتری سوخت خود را از دست داده، در نتیجه مسیری که طی کرده نیز کوتاهتر شده است.

محل تازه جستجوها، ۳۱۹ هزار کیلومتر مربع و در فاصله ۱۸۵۰ کیلومتری "پرت" عنوان شده است. این منطقه در منتهی‌ الیه جنوبی اقیانوس هند و در چند هزار کیلومتری غرب استرالیا قرار دارد. طی روزهای گذشته ماهواره های تایلندی عکس‌هایی را مخابره کرده‌اند که ممکن است به قطعاتی از لاشه هواپیما مربوط شود.

تونی ابوت، نخست‌ وزیر استرالیا، نیز به خبرنگاران گفته است شواهد جدید قابل اعتماد هستند و تجسس امروز بر پایه آنها انجام می شود.

در این میان در حالی که تصاویر ماهواره ای جدید از منطقه ای که گمان می رود محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی باشد نشان دهنده قطعات بزرگ شناور بر روی آب است، سرمای هوا و بادهای تند عملیات جستجوی هوایی را متوقف کرده است.

رویترز دیروز پنجشنبه، گزارش داد که ماهواره های ژاپنی و تایلندی تصاویری از بقایای احتمالی پرواز ام‌ اچ۳۷۰ خط هوایی مالزی در تقریبا‌‌ همان محلی مشاهده کرده‌اند که پیش از این ماهواره های فرانسوی، استرالیایی و چینی ضبط کرده بودند.

در همین زمینه رئیس سازمان گسترش تکنولوژی فضایی تایلند به رویترز گفته است: ما چیزی بیشتر از ۳۰۰ قطعه شناور پیدا کرده‌ایم که البته به طور قطع نمی توان گفت قطعات پرواز ۳۷۰ هستند.

آژانس خبری کیودو نیز به نقل از دولت ژاپن اعلام کرد که یک ماهواره این کشور، ۱۰ قطعه شناور را در محل مورد ظن یافته که گمان می رود متعلق به هواپیمای خط هوایی مالزی باشد.

کد N197227

وبگردی