آفتاب

روسیه سیستم پرداخت الکترونیکی مستقل راه‌اندازی می‌کند

روسیه سیستم پرداخت الکترونیکی مستقل راه‌اندازی می‌کند

روسیه قصد دارد سیستم پرداخت الکترونیکی خود را به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های پرداخت آمریکایی "ویزا" و "مسترکارت" راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، در سخنرانی برای نمایندگان شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان روسیه) که از تلویزیون این کشور پخش شد، با اعلام این خبر گفت: "ما باید از منافع خود دفاع کنیم و این کار را خواهیم کرد."

شرکتهای پرداخت الکترونیک آمریکایی ویزا و مستر کارت روز جمعه از ارائه خدمات پرداختی به مشتریان چندین بانک روس سر باز زدند. این اقدام بعد از اعلام تحریم‌های واشنگتن علیه بانک "روسیا" که توسط یوری کووالتچوک، میلیاردر معروف روسیه و چند مقام روسی دیگر اداره می‌شود صورت گرفت.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد: در برخی کشورها مانند چین و ژاپن، این سیستم‌ها به خوبی کار می‌کنند. آنها اول کارشان را با تمرکز بر بازار ملی، مناطق و مردم این کشورها آغاز می کنند و اکنون محبوبیت زیادی یافته اند.

از طرف دیگر وی رفتار این شرکتهای آمریکایی را "تاسف انگیز" خواند و افزود: من فکر می‌کنم که این رفتارها تنها به از دست رفتن بخَش‌های سودآوری از بازار برای آمریکا خواهد انجامید.

صبح روز پنجشنبه رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی روسیه پیشنهاد به وجود آوردن چنین سیستم مستقلی را در روسیه داده بودند.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: ما باید سیستمی را به وجود آوریم که بدون هیچ وابستگی پرداخت‌های داخلی ما را تضمین کند.

وی تاکید کرد: 95 درصد پرداخت‌های اعتباری در روسیه از طریق سیستم‌های خارجی انجام می‌شود.

آنتون سیلوانف، وزیر اقتصاد روسیه، به نوبه خود عنوان کرد: شکی نیست که هم‌اکنون زمان حذف کردن ویزا و مستر کارت از سیستم پرداختی کشور است.

وی همچنین افزود: به موازات حذف سیستم‌های پرداختی کنونی از جمله ویزا و مستر کارت، ما باید توجه بیشتری به ایجاد سیستم پرداختی خود کنیم.

انتهای پیام

کد N197020

وبگردی