آفتاب
صدر اعظم پیشین آلمان:

تحریم علیه روسیه دستاوردی ندارد

تحریم علیه روسیه دستاوردی ندارد

برلین - ایرنا - صدر اعظم پیشین آلمان با دفاع از مواضع مسکو در قبال اوکراین و همچنین برگزاری همه پرسی در شبه جریره کریمه، اعمال تحریم ها علیه مسکو از سوی آمریکا و اتحادیه اروپایی را اقدامی ˈاحمقانهˈ خواند و گفت که این اقدام دستاوردی در پی ندارد.

به گزارش ایرنا، هلموت اشمیت در گفت و گویی با نشریه هفتگی سایت از سیاست های رییس جمهوری روسیه در رابطه با برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه و تصمیم مردم این منطقه برای الحاق به خاک این کشور دفاع کرد و گفت: من درک می کنم که چرا ولادیمیر پوتین دست به چنین کاری زده است.

اشمیت تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپایی و آمریکا علیه روسیه را کاری احمقانه خطاب کرد و گفت: حتی تشدید تحریم های اقتصادی علیه مسکو که این روزها از آن صحبت می شود نیز کاری از پیش نخواهد برد و دستاوردی ندارد زیرا در کنار ضربه زدن به روسیه برای خود اروپا و آمریکا نیز خسارت بار خواهد بود.

این سیاستمدار، اقتصاددان و نظریه پرداز آلمانی همچنین در این گفت و گو از تصمیم غرب برای قطع همکاری با روسیه در چارچوب گروه 8 کشور صنعتی جهان انتقاد کرد و گفت: به نظر من آیده آل این است که طرفین با هم مذاکره کرده و با گفت وگو مشکل خود را حل کنند زیرا این اقدام بیشتر از اعمال تحریم ها، به دستیابی به صلح کمک خواهد کرد.

هلموت اشمیت در رابطه با احتمال حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین نیز از هرگونه حدس و گمانه زنی پرهیز کرد و گفت: می توان چنین اقدامی را تصور کرد اما فکر می کنم این اشتباهی از جانب غرب است که وانمود می کند قدم بعدی روسیه حتما اقدام نظامی خواهد بود زیرا این هیجان زدگی غرب می تواند موجب این شود که روسیه به انجام چنین کاری تشویق شود.

سران هفت کشور صنعتی جهان روز چهارشنبه در نشست بروکسل، دولت روسیه را تهدید کردند که درصورت اصرار بر سیاست های خود در قبال اوکراین و افزایش مداخله در این کشور با تشدید تحریم های اقتصادی مواجه خواهد شد.

اروپام** 2051** 1701** 1337
کد N196480

وبگردی