آفتاب
یاتسنیوک خبر داد:

آمادگی اوکراین برای خرید 25 میلیارد متر مکعب گاز از اروپا

آمادگی اوکراین برای خرید 25 میلیارد متر مکعب گاز از اروپا

نخست وزیر اوکراین از آمادگی این کشور برای خرید گاز از اروپا به میزان 25 میلیارد متر مکعب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس،" آرسنی یاتسنیوک" اعلام کرد که اوکراین می تواند ۲۵ میلیارد متر مکعب گاز از اروپا وارد کند.

تنوع بخشی به منابع انرژی اوکراین یکی از محورهای اصلی مذاکرات میان گروه کمیسیون اروپایی با مقامات دولت جدید کی یف است. نخست وزیر اوکراین در این رابطه اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ما می توانیم ۲۵ میلیارد متر مکعب گاز از اتحادیه اروپا وارد کنیم.

به گفته نخست وزیر موقت اوکراین، قیمت گاز وارداتی از اتحادیه اروپا ۱۰۰ دلار ارزانتر از گاز وارداتی از روسیه خواهد بود.

با این حال، گزارشها حاکی است که اوکراین روز چهارشنبه موافقت کرد تا قیمت گاز را برای مصرف داخلی تا ۵۰ درصد افزایش دهد که این اقدام بخشی از شرایط صندوق بین المللی پول برای اعطای وام به این کشور است. احتمالا این افزایش قیمت از اول می‌ اعمال خواهد شد.

دولت جدید کی‌یف که ماه گذشته و  پس از سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ بر سر کار آمده است اعلام کرده که نیاز به کمک فوری ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلاری دارد تا کسری بودجه خود را پوشش داده و وام های خارجی را پرداخت کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که گروهی از صندوق بین المللی پول دیروز چهاشنبه با نخست وزیر موقت اوکراین دیدار کرد و مقام های این کشور امیدوارند که این آخرین دور از مذاکرات میان طرفین بوده و ماه آینده کشورهای غربی بسته کمک های خود به اوکراین را تصویب کنند.

 

کد N196248

وبگردی