آفتاب

هشدار منطقه کردستان عراق به آنکارا درباره نقض حریم هوایی این منطقه

هشدار منطقه کردستان عراق به آنکارا درباره نقض حریم هوایی این منطقه

تهران- ایرنا- منطقه کردستان عراق به ترکیه درباره نقض حریم هوایی و یا زمینی کردستان برای اجرای عملیات تهاجمی علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه المیادین، هواپیماهای ترکیه اخیرا به منظور آنچه آنکارا ˈپاسخ به نقض حریم هوایی ترکیه از سوی یک هواپیمای سوریˈ توصیف می کند، بارها به طور غیرقانونی از حریم هوایی منطقه کردستان عراق استفاده کرده اند.

براساس این گزارش، محافل کرد عراق استدلال ترکیه را برای توجیه نقض حریم هوایی منطقه کردستان عراق، یک دستاویز و تمسک به آن را نیز غیرقابل توجیه و ناپذیرفتنی دانستند و تاکید کردند که منطقه کردستان نباید به عنوان سکوی حمله زمینی و یا هوایی تلقی شود.

به گفته ناظران، نقض مکرر حریم هوایی کردستان عراق از سوی هواپیماهای ترکیه آرامش نسبی حاکم بر مناطق مرزی کردستان با ترکیه را با تهدید جدی مواجه کرده است. این مناطق از یک سال پیش و در پی اعلام آتش بس از سوی حزب کارگران کردستان و عقب نشینی افراد این حزب از داخل ترکیه به منطقه کردستان آرام بوده است.

مقام های کرد عراق بر این باورند که استفاده مکرر ترکیه از حریم منطقه کردستان برای اجرای عملیات تهاجمی به خاک سوریه، تلاش های جاری با محور حل مسالمت آمیز بحران سوریه را دشوارتر می کند و ضمن گسترش بیش از پیش گزینه نظامی، پای کردستان عراق را هم که می خواهد خود را از بحران سوریه دور نگه دارد، به این بحران می کشاند.

خاورم 1491**2017
کد N196215

وبگردی