آفتاب
قوامی در گفت وگو با ایلنا:

اقتصاد مقاومتی به معنی استقلال خواهی اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی به معنی استقلال خواهی اقتصادی است

دولت‌های گذشته تلاش ضعیفی برای از بین بردن اتکا ء به نفت داشته‌اند/۳۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۹ سال است و این ظرفیت عظیمی است که اگر به شکل یک فرصت به آن نگاه نکنیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی حرف تازه‌ای است که در داخل کشور و در ارتباط با استقلال خواهی اقتصادی مطرح می‌شود و با سیاست‌های ابلاغی رسالتی بر عهدهٔ ما نهاده شده است و می‌توانیم الگویی باشیم برای کشورهایی که از عملکرد نظام سرمایه داری رنج می‌برند.

هادی قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی برای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی وجود دارد اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام چند دلیل برای بررسی و تصویب اقتصاد مقاومتی داشت که نخستین آن مشکلاتی است که از اقتصاد سرمایه داری به کشورهای مختلف مانند کشور ما سر ریز می‌شود و و باید تلاش کنیم که اثرهای منفی ناشی از نظام سرمایه داری غرب را به حداقل برسانیم.

وی افزود: عامل بعدی تکان‌های شدید تورمی و رکودی ناشی از تحریم‌هایی است که نظام سرمایه داری سالهاست علیه ما وضع می‌کند و این تحریم‌ها به اشکال مختلف وضع می‌شود که اکنون مقداری شکل و ماهیت آن تغییر یافته و بیشتر شکل مالی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عامل سوم تصویب و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را وجود ظرفیتهای فراوان درکشور عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه شاخص‌ها برعکس ظرفیت‌های ما است و علی رغم آنکه ما مقام اول ذخایر نفت و گاز را در دنیا داریم و منابع زیادی از نفت وگاز به اقتصاد تزریق کرده‌ایم، اما هیچگاه شاخص رشد اقتصادی فرا‌تر از ۶ درصد نبوده است و در چند سال اخیر منفی هم شده است.

وی افزود: ۳۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۹ سال است و این ظرفیت عظیمی است که اگر به شکل یک فرصت به آن نگاه نکنیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی حرف تازه‌ای است که در داخل کشور و در ارتباط با استقلال خواهی اقتصادی مطرح می‌شود و با سیاست‌های ابلاغی رسالتی بر عهدهٔ ما نهاده شده است و می‌توانیم الگویی باشیم برای کشورهایی که از عملکرد نظام سرمایه داری رنج می‌برند.

قوامی با بیان اینکه دولت‌های گذشته تلاش ضعیفی برای از بین بردن اتکا ء به نفت داشته‌اند، گفت: اکنون نیاز به حرکت پرشتاب تری داریم و دولت روحانی می‌تواند آنچنان که مقام معظم رهبری دستور داده‌اند سیاستهای اقتصاد مقاومتی را انجام دهند و به این مهم دست یابد.

 

کد N196085

وبگردی