آفتاب

نخست وزیر سنگاپور: درس الحاق کریمه به روسیه برای کشورهای کوچک

نخست وزیر سنگاپور: درس الحاق کریمه به روسیه برای کشورهای کوچک

کوالالامپور – ایرنا – لی هسین نخست وزیر سنگاپور الحاق کریمه به روسیه را برای کشورهای کوچک جهان درس دانست و گفت دولت های کوچک باید سیاست خارجی موثری داشته باشند و شبکه ای از دوستان درست کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه سنگاپور پیش از این تاکید کرده بود مخالف الحاق کریمه به روسیه است.

نخست وزیر این دولت شهر در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: دولت های کوچک تنها وابسته به سخنان و پیمان ها هستند. باید حسن نیت داشت و ممکن است دیگران حسن نیت نداشته باشد. ما باید در برابر افراط گرایان از خود دفاع کنیم چون ممکن است به ما آسیب وارد کنند.

رسانه های سنگاپور روز پنجشنبه به نقل از لی هسین اعلام کردند: کشورهای کوچک باید آماده مقابله و دفاع در برابر افراط گرایی باشند.

وزارت امور خارجه سنگاپور تصریح کرده است که این دولت شهر مخالف الحاق هر کشور یا سرزمینی به کشور دیگر بر خلاف قوانین بین المللی است.

بنابر بیانیه سنگاپور، این کشور بر اصل احترام به تمامیت ارضی یک کشور، عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل و حاکمیت قانون تاکید دارد.

ˈهمه طرف باید به قوانین بین المللی احترام بگذارند و قدم هایی را برای کاهش تنش ها و حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها بردارندˈ.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز اول فروردین مصوبه پارلمان این کشور در مورد الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور را امضا کرد و به این ترتیب این مصوبه از نظر قوانین روسیه رسمیت یافت.

شبه جزیره کریمه در شمال دریای سیاه و در جنوب اوکراین واقع شده است و این ناحیه به وسیله دریای آزوف و دریای سیاه احاطه شده است.

بعد از انحلال اتحاد جماهیر شوروی شبه جزیره کریمه ضمیمه خاک اوکراین شد تا اینکه 26 اسفند 1392 بیش از 96 درصد مردم این شبه جزیره در رفراندومی رای به الحاق به روسیه دادند.

آساق**د.م**1611
کد N195996

وبگردی