آفتاب

140 میلیارد دلار خسارت بلایای طبیعی در سال گذشته

140 میلیارد دلار خسارت بلایای طبیعی در سال گذشته

تهران- ایرنا- مطالعات شرکت بیمه اتکایی سوئیس (Swiss Re) نشان داد که بلایای طبیعی در سال 2013 میلادی 140 میلیارد دلار خسارت به بارد آورده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری سوئیس از ژنو، این شرکت بیمه اتکایی در گزارش امروز خود خسارت ناشی از بلای طبیعی در سال 2013 را در حالی 140 میلیارد دلار برآورد کرد که خسارات این بلایا در سال 2012 میلادی 196 میلیارد دلار اعلام می شود.

خسارات بیمه در سال 2013 نیز در حالی 45 میلیارد دلار عنوان می شود که این میزان در سال پیش از آن به 81 میلیارد دلار رسیده بود. همچنین بیشترین خسارت در جهان به جاری شدن سیل و در اروپا به بارش تگرگ مربوط می شود.

بر پایه این گزارش، بلایای طبیعی سال گذشته میلادی جان حدود 26 هزار نفر را گرفت.

این گزارش، توفان ˈهایانˈ را با بر جای گذاشتن هفت هزار و 500 کشته و چهار میلیون بی خانمان، مهمترین فاجعه طبیعی سال 2013 دانست. این توفان با بادها و باران های شدید در ماه نوامبر فیلیپین را در نوردید.

جاری شدن سیلاب ها در ایالت ˈاوتاراکندˈ هند در ماه ژوئن با بر جای گذاشتن شش هزار کشته در درجه بعدی اهمیت قرار گرفته است.

این گزارش همچنین به بلایای طبیعی پرهزینه در اروپای مرکزی و شرقی اشاره کرد و افزود: چهار روز بارندگی در ماه مه خسارات قابل توجهی را در آلمان، جمهوری چک، مجارستان و لهستان بر جای گذاشت. خسارت اقتصادی کلی این حوادث 16 میلیارد و 500 هزار دلار برآورد شده که چهار میلیارد و یکصد میلیون آن توسط بیمه پرداخت شده است.

این گزارش همچنین با اشاره به جاری شدن سیل و بروز آب گرفتگی در شهر ˈکلگریˈ و نواحی آن در کانادا که در پی شش روز بارندگی شدید در ماه ژوئن رخ داد، افزود: خسارت ثبت شده ناشی از این سیلاب نیز چهار میلیارد و 700 میلیون دلار به ثبت رسیده که یک میلیارد و 900 میلیون دلار آن را بیمه پرداخت کرده است.

شرکت بیمه اتکایی یا بیمه مجدد، شرکتی است که شرکت های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می کند.

اروپام**9053** 1337
کد N195535

وبگردی