آفتاب

آمادگی نظامیان اوکراینی در کریمه برای پیوستن به روسیه

آمادگی نظامیان اوکراینی در کریمه برای پیوستن به روسیه

خروج تفنگداران اوکراینی از کریمه، آمادگی نظامیان برای پیوستن به روسیه و افزایش نگرانیها درباره وضعیت مسلمانان تاتار در شبه جزیره کریمه از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس گزارش داد 131 نفر از تفنگداران دریایی اوکراین از کریمه خارج شدند.در همین حال در پی برافراشتن پرچم روسیه بر 193 مرکز نظامی اوکراین، والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمادگی 15 هزار پرسنل نظامی اوکراینی مستقر در این منطقه برای پیوستن به روسیه خبر داد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز خواستار پایبندی مسکو به قوانین بین المللی شد و هشدار داد اگر روسیه به تعهدات خود پایبند نباشد، باید منتظر تحریمهای بیشتر باشد.

وی در واکنش به استقرار نیروهای ارتش روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین با متهم کردن روسیه به تهدید همسایگان نزدیک خود حضور سربازان اوکراینی در خاک خود را حق مسلم این کشور دانست.

خبر دیگر اینکه"نورسلطان نظربایف" رئیس جمهوری قزاقستان مهمترین وظیفه دولت اوکراین را در ابتدا برگزاری انتخاباتی آزاد و دموکراتیک برای برگزیدن رئیس‌ جمهوری و پارلمان قانونی، تشکیل دولت و سپس آغاز مذاکرات بین المللی و یافتن راه چاره برای خروج از بحران در این کشور خواند.

ایتارتاس نیز در گزارشی به اظهارات آندری دشیتسا کفیل وزارت امور خارجه اوکراین در نشست امنیت هسته‌ ای در لاهه پرداخت و نوشت کی یف در پی بازگشت به وضعیت یک کشور هسته ای نیست.

با افزایش اختلافات غرب و روسیه بر سر اوکراین، سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع امنیتی و زندگی اقلیت مسلمان تاتار در شبه جزیره کریمه بر لزوم تکرار نشدن رنجها و مشکلات مسلمانان تاتار کریمه تاکید کرد.

کد N195500

وبگردی