آفتاب

ارتش روسیه به آخرین ناو اوکراینی در کریمه حمله کرد

ارتش روسیه به آخرین ناو اوکراینی در کریمه حمله کرد

تهران – ایرنا- مقامات اوکراین از حمله نیروهای روسیه به آخرین ناو اوکراینی در شبه جزیره ˈکریمهˈ خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از سیمفروپل،ˈولادیسلاو سلزنفˈ سخنگوی وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد نیروهای روس روز سه شنبه به آخرین ناو اوکراینی در کریمه حمله کردند.

سلزنف در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی ˈفیسبوکˈ نوشت: در حالی که خدمه مین روب ناو ˈچرکاسیˈ در دریاچه ˈدونوزلافˈ در داخل ناو سنگر گرفته بودند، مهاجمان وارد عرشه شدند.

ˈالکساندر گوتنیکˈ یک ملوان اوکراینی این ناو به یک روزنامه اینترنتی گفت: در حالی که بالگردهای روسی بر فراز دریاچه پرواز می کردند، مهاجمان با دو قایق تندرو به ناو ما نزدیک شدند.

به گفته وی، نیروهای روسی که روز دوشنبه ناو بزرگ ˈکنستیانتین اولشانسکیˈ را تصرف کرده بودند، سعی می کردند تا کنترل چرکاسی را نیز به دست بگیرند اما این ناو با مانورهای ماهرانه بدون وقفه اجازه نداده بود که نیروهای روسی به آن نزدیک شوند.

این گزارش حاکی است: ناوگان روسیه با قرار دادن دو کشتی در گذرگاه منتهی به دریای سیاه، مسیر ناوهای اوکراینی را در دریاچه دونوزلاف مسدود کرده بود.

بر پایه این گزارش، سحرگاه روز دوشنبه، نیروهای روسیه پس از تصرف یک پایگاه پیاده نظام دریایی در ˈفئودوسیاˈ بطور کامل کنترل کریمه را در دست گرفتند.

اروپام** 9053** 1337
کد N194898

وبگردی