آفتاب

ارتش ترکیه مدعی رهگیری جنگنده های این کشور توسط سوریه شد

ارتش ترکیه مدعی رهگیری جنگنده های این کشور توسط سوریه شد

آنکارا- ایرنا- ارتش ترکیه به دنبال ساقط کردن یک فروند جنگنده سوری، امروز (سه شنبه) ادعا کرد که جنگنده های این کشور توسط سیستم های موشکی دفاع هوایی سوریه رهگیری شدند.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه مدعی شد که رادارهای موشکی سوریه به مدت بیش از 10 دقیقه، جنگنده های اف-16 این کشور را رهگیری کردند.

براساس این گزارش، تنش در مرز طولانی بین ترکیه و سوریه به دنبال ساقط کردن یک جنگنده سوری توسط ترکیه در روز یکشنبه گذشته تشدید شده است به طوری که امروز در حریم هوایی و در نزدیکی مرز دو کشور، جنگنده های سوری و ترکیه ای در مسافت نزدیک به پرواز درآمدند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد آتشبارهای موشکی سوریه رادارهای خود را بر روی پنج فروند از جنگنده های اف 16 این کشور که در مناطق مرزی در حال انجام پروازهای جست وجو بودند، 12 بار و در مجموع به مدت 10 دقیقه و 53 ثانیه قفل کرده و هدف گیری کردند.

براساس این اطلاعیه، جنگنده های ترکیه در پی نزدیک شدن چهار فروند جنگنده سوری و بالگرد نظامی این کشور به مناطق مرزی، به منطقه اعزام شدند و در پی رهگیری جنگنده های ترکیه، بالگرد و جنگنده های سوری از از حدود سه مایلی مرز ترکیه بازگشتند.

خاورم/2011**230 ** 2023
کد N194788

وبگردی