آفتاب

منابع خبری ترکیه از تشدید درگیری ها در سوریه خبر دادند

منابع خبری ترکیه از تشدید درگیری ها در سوریه خبر دادند

آنکارا - ایرنا - منابع خبری ترکیه روز سه شنبه از تشدید درگیری ها بین نیروهای ارتش سوریه و معارضان سوری در نزدیکی مرزهای این کشور خبر دادند و این در حالی است که رئیس جمهوری ترکیه گفته که ارتش این کشور در آماده باش کامل است.

به گزارش ایرنا ، این منابع خبری نوشتند که درگیری بین نیروهای ارتش سوریه با مخالفان سوری در نزدیکی مرزهای این کشور تشدید شده و چند گلوله خمپاره از سمت سوریه به شهرستان ˈیایلاداغیˈ در استان ˈحاتایˈ اصابت کرده است.

این منابع خبری فاش کردند که 19 نفر از زخمی های معارضان سوری برای مداوا به ترکیه منتقل شده اند.

به نوشته این منابع خبری ، صدای تیراندازی ها در مراکز مسکونی مجاور مرز سوریه در شهرستان یایلاداغی شنیده می شود و ارتش ترکیه تدابیر امنیتی را در این مناطق تشدید کرده است.

این منابع خبری همچنین نوشتند که آتش ، جنگل های سوریه در نزدیکی مرز ترکیه را فرا گرفته و در حالی که فعالیتی برای مهار این آتش سوزی ها صورت نگرفته است ، نیروهای آتش نشانی ترکیه به منظور ممانعت از سرایت آن به مناطق جنگلی این کشور در آماده باش کامل هستند.

ˈعبدالله گلˈ رئیس جمهوری ترکیه پیش از این از آماده باش ارتش این کشور خبر داده بود .

وی با اشاره به سرنگون کردن جنگنده سوریه توسط جنگنده های این کشور و ادعای اصابت چند گلوله خمپاره از سمت سوریه به قلمرو این کشور گفت : ترکیه آنچه لازم باشد انجام خواهد داد و هم اکنون نیروهای زمینی ، هوایی و دریایی این کشور در آماده باش کامل به سر می برند.

رییس جمهوری ترکیه افزود : نیروهای نظامی ترکیه از آمادگی لازم برای محافظت از مرزهای این کشور برخوردار هستند.

خاورم ** 230**1078
کد N194765

وبگردی