آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

دولت پاکستان مسوول پاسخگویی نسبت به شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده است

دولت پاکستان مسوول پاسخگویی نسبت به شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از خبر به شهادت رسیدن یکی از مرزبانان ایرانی به دست تروریست ها، دولت پاکستان را مسوول پاسخگویی نسبت به این موضوع ناگوار دانست.

به گزارش ایرنا، مرضیه افخم با اظهار این که تا کنون اقدام جدی از سوی طرف های پاکستانی انجام نشده است، افزود: ایران خواستار اقدام جدی و فوری دولت پاکستان برای دستگیری و تحویل تروریست ها و تضمین سلامتی و بازگشت مرزبانان می باشد.

وی، ادامه داد: عدم اقدام جدی نسبت به هرگونه اقدام و تحرکی که مغایر با روابط دوستانه و برادرانه دوکشور همسایه مسلمان صورت گیرد، خلاف حسن همجواری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مقامات ایرانی بارها مراتب ناخرسندی و نگرانی خود درباره اقدات تروریستی در نقاط مرزی را اعلام و جمهوری اسلامی ایران بر اقدام لازم از سوی پاکستان برای جلوگیری از تردد و استفاده تروریست هااز خاک پاکستان تاکید کرده است.

افخم هم چنین اظهار داشت: مرزهای ایرانو پاکستان همواره مرزهای دوستی و صلح بوده است و تا کنون هیچ گونه تعرضی از داخل خاک ایران به سمت پاکستان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه طیماه های اخیر استفاده گروههای تروریستی از خاک پاکستان و تعرض علیه منافع و شهروندان ایران روند فزاینده ای به خودگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ایران آمادگی دارد هرگونه همکاری در هر سطحی با دولت پاکستان برای تامین امنیت مناطق مرزی دو کشور و مقابله با تروریسم به عمل آورد.

سیام(1)1429
کد N194756

وبگردی