آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

انفجار در نزدیکی منزل نامزد انتخاباتی/ تعلیق در انجام مذاکرات دولت پاکستان و شبه نظامیان

انفجار در نزدیکی منزل نامزد انتخاباتی/ تعلیق در انجام مذاکرات دولت پاکستان و شبه نظامیان

وقوع دو انفجار در نزدیکی منزل نامزد انتخاباتی، رای اعتماد پارلمان به محمد یونس قانونی و تعلیق در برگزاری مذاکرات دولت پاکستان و شبه نظامیان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از وقوع دو انفجار و تیراندازی در نزدیکی منزل اشرف غنی احمد زی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد که برای برگزاری یک همایش انتخابات در ولایت پکتیا افغانستان است.

رویترز نیز در همین رابطه نوشت چهار مرد مسلح وارد منزل اشرف غنی شدند و پس از آن صدای شلیک گلوله و انفجار به گوش رسید. اشرف غنی در زمان وقوع حادثه در منزل نبود و به گفته مقامات امنیتی تلفاتی از این حادثه تاکنون گزارش نشده است.

رسانه های خبری همچنین خبر رای اعتماد پارلمان افغانستان به محمد یونس قانونی را به عنوان معاون اول کرزای در نشستی با حضور رئیس جمهور افغانستان تیتر کردند.

خبر دیگر اینکه زلمی رسول نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه همراه با معاونان و هیئت همراه خود وارد شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان شد که با استقبال هواداران تیم اعتدال، برابری و سازندگی مواجه شد.

وزارت دفاع افغانستان همچنین از کشته شدن سه سرباز ارتش در مناطق مختلف این کشور بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای خبر داد، اما به محل دقیق کشته شدن این سربازان اشاره نکرد.

نیروهای ارتش افغانستان همچنین موفق به کشف و ضبط 22 بمب کنار جاده ای و کشف بیش از هزار و 500 کیلو مواد مخدر در ولایت هلمند شدند.

آسوشیتد پرس همچنین از سوء قصد نافرجام به جان فرمانده پلیس استان فراه از سوی یک مهاجم انتحاری خبر داد و گزارش داد در جریان این حمله یک محافظ وی زخمی شد.

فضل احمد شیرزاد فرمانده پلیس ولایت ننگرهار در شرق افغانستان نیز اعلام کرد که در جریان درگیریها در شهرستان بتی کوت 9 عضو گروه طالبان کشته شدند اما به نیروهای پلیس آسیبی وارد نشد.

اکسپرس تریبون همچنین از برگزار نشدن اولین دور از مذاکرات مسقیم دولت پاکستان و شبه نظامیان گروه تحریک وابسته به طالبان به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی خبر داد که قرار بود امروز سه شنبه در وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور برگزار شود.

مقامات بهداشت پاکستان و مسئولان بیمارستانی در ایالت سند همچنین از مرگ حدود 200 کودک پاکستانی بر اثر قحطی و گرسنگی خبر دادند که هم اکنون در بیمارستان های مختلف شهر تهرپارکر بستری و تحت درمان هستند.

کد N194673

وبگردی