آفتاب

مرگ حدود 200 کودک پاکستانی بر اثر قحطی و گرسنگی

مرگ حدود 200 کودک پاکستانی بر اثر قحطی و گرسنگی

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان سه شنبه گزارش دادند: خشکسالی و قحطی در جنوب ایالت سند پاکستان طی سه ماه گذشته جان 198 کودک را گرفت.

به گزارش ایرنا، مقام های بهداشت پاکستان و مسوولان بیمارستانی در ایالت سند گفته اند 71 کودک که دچار سوء تغذیه شده اند ، هم اکنون در بیمارستان های مختلف شهر ˈتهرپارکرˈ بستری و تحت درمان هستند.

پیش تر ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان از شهر ˈتهرپارکرˈ و مناطق مجاوز در ایالت سند بازدید کرد و در دیدار با مسوولان ارشد دولت ایالت سند؛ افزایش شمار مرگ و میر کودکان در این منطقه را تاسف بار دانست و از آنان خواست تا هرچه سریع تر زمینه امداد رسانی به افراد گرفتار در این منطقه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: با تمام مسوولان و مقام هایی که سهل انگاری آنان باعث وخیم شدن اوضاع این منطقه شده باید برخورد قانونی و کیفری صورت گیرد.

نخست وزیر پاکستان از تخصیص یک میلیارد روپیه ( حدود 10 میلیون دلار ) کمک مالی توسط دولت مرکزی (فدرال) اسلام آباد بمنظور مقابله با وضعیت قحطی در منطقه ˈتهرپارکرˈ خبر داد.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: نیروهای ارتش درحال اعزام به منطقه برای کمک به شهروندان در جنوب این کشور هستند و توزیع اقلام خوراکی در مناطقی که گرفتار خشکسالی شده ، ادامه دارد.

آساق**ا.ر**1095 **1575
کد N194181

وبگردی