آفتاب

آقای رئیس‌جمهور با فالکن به حوزۀ رأی رفت

آقای رئیس‌جمهور با فالکن به حوزۀ رأی رفت

رئیس جمهور فرانسه با هواپیمای فالکن به حوزۀ رأی گیری رفت و رأیش را به صندوق انداخت.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، رئیس جمهور فرانسه امروز با فالکن الیزه پای صندوق رأی رفت و رأیش را به صندوق انداخت. اینگونه که برآورد کرده اند همین سفر کوتاه رئیس جمهور نزدیک به 9200 یورو آب خورده است و آنگونه که گفته می شود این برخلاف شعارهای رئیس جمهوری "معمولی" است که همواره بر صرفه جویی تأکید داشت و همواره می گفت که ترن های پرسرعت را برای رفت و آمد ترجیح می دهد. 

همین مسئلۀ سوژه را به دست کاریکاتوریست های فرانسوی داده است.

لازم به یادآوری است حزب راستگرای جبهه ملی موفق شد در انتخابات محلی فرانسه دستاوردهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد و در دور اول انتخابات شهرداری‌های فرانسه، اکثریت آراء را در یکی از استان‌ها به دست آورد.
گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که این حزب موفق شده است در دیگر شهرها نیز جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.
سوسیال‌های «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در مجموع آراء را از دست داده‌اند و احتمال می‌رود کنترل برخی از شهرهای اصلی را از دست بدهند. این انتخابان بعنوان یک آزمون کلیدی برای سوسیالیست‌ها است که تا حد بسیار زیادی در دو سال اخیر که قدرت را به دست آورده‌اند، محبوبیت خود را از دست داده‌اند.
مشارکت اندک واجدان شرایط شرکت در انتخابات شهرداری‌های فرانسه در دور اول این انتخابات، ضربه بزرگی را به سوسیال‌ها وارد آورد است و آراء شمارش شده نشان می‌دهد که بیش از 35 درصد از رأی‌دهندگان در خانه‌های خود ماندند و شرکت نکردند.

5252

کد N193923

وبگردی