آفتاب

هند و چین درزمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کنند

هند و چین درزمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کنند

دهلی نو - ایرنا - هند و چین برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تروریسم و افراطی گرایی با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، ˈشیو شانکار منونˈ مشاور امنیت ملی هند روز دوشنبه در سمیناری با عنوان ˈشبکه رشدˈ در دهلی نو ضمن بیان این مطلب گفت: هند و چین پس از سال ها مشورت درباره موضوعات امنیتی، به دلایلی که واضح است و نمی خواهند در محیط نامطمئن و ناامن زندگی کنند همکاری درحوزه های امنیتی را آغاز کرده اند.

وی با تاکید براینکه این همکاری ˈمنطقیˈ است، اظهار داشت: هند و چین حوزه ها و منافع مشترکی دارند که با تروریسم و افراطی گری تهدید می شود.

مشاور امنیت ملی هند ضمن بیان اینکه کشورش و چین مناقشه های مرزی خود را در طول سال های گذشته از طریق گفت وگو حل کرده اند، افزود: دو طرف رزمایش ها و تمرین های نظامی مشترکی برای مبارزه با تروریسم داشته اند و قرار است چهارمین دور رزمایش مشترک را نیز در سال جاری در هند برگزار کنند.

منون گفت: طی دو سال گذشته هند و چین درباره موضوع افغانستان نیز مذاکره کرده اند تا بدانند بهترین راه روبه رو شدن با شرایط این کشور پس از خروج نیروهای بیگانه چیست.

مشاور امنیت ملی هند با اشاره به اینکه از سال 2008 بی ثباتی در جهان رو به افزایش بوده و اکنون به بالاترین مرحله رسیده، افزود: تروریسم در سراسر دنیا پراکنده شده و همه جا تهدید وجود دارد.

منون درپاسخ به پرسشی درباره تهدیدهای امنیتی عمده به تهدید سایبری اشاره کرد.

هند برای ایجاد یک ساختار امنیتی در منطقه راهبردی آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N193885

وبگردی