آفتاب

اندیشمند مصری: غزه مرکز نگرانی امنیت ملی مصر نیست

اندیشمند مصری: غزه مرکز نگرانی امنیت ملی مصر نیست

تهران- ایرنا- ˈفهمی هویدیˈ اندیشمند ونویسنده مسلمان مصری مساله فلسطین را در شرایط گذر از مرحله سختی توصیف کرد وگفت که مقاومت تنها حامی مساله فلسطین در کنار بهبود یافتن اوضاع داخلی مصر است.

به گزارش پایگاه خبریˈ فلسطین الیومˈ ،فهمی هویدی در گفت وگو با این پایگاه خبری افزود: نظر مردم مصر آن چیزی نیست که رسانه ها درباره دید

گاه نظام سابق ومنفعت طلبان اعلام می کنند بلکه مردم مصر همان افرادی هستند که در حمایت از انتفاضه فلسطین وعلیه سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در انقلاب 25 ژانویه به میدان تحریر آمده تظاهرات کردند.

وی افزود: تبلیغات رسانه ها تاثیر منفی زیادی بر نوار غزه گذاشت وهمچنان می گذارد وهدف آن به انزوا کشیدن غزه است .

هویدی به تبلیغات رسانه ها مبنی بر اینکه غزه گروه انصار بیت المقدس ( گروه تروریستی که ارتش مصر در تعقیب آن در صحرای سینا است) را آموزش می دهد گفت: این تبلیغات سوء سبب شده است که غزه به مرکز نگرانی برای امنیت ملی مصر تبدیل شود.

وی از جنبش حماس خواست با همکاری دیگر گروههای نوار غزه اقدام به پاکسازی ذهنیت سوء شایع در رسانه ها نسبت به خود وغزه کند .

فهمی هویدی درباره بحران گذرگاه رفح که نزدیک به دو ماه بسته بود از مقامات مصری خواست نگاه بشردوستانه به غزه داشته باشند واین ذهنیت را که نوار غزه مرکز نگرانی برای امنیت ملی مصر است تغییر دهند.

مترجمام** 1453 **1010
کد N193514

وبگردی