آفتاب
شرق شناس صرب:

اقتصاد مقاومتی بنیه و توان اقتصاد ایران را قوی تر خواهد کرد

اقتصاد مقاومتی بنیه و توان اقتصاد ایران را قوی تر خواهد کرد

ˈ راده بوژوویچ ˈ از شرق شناسان صرب معتقد است که اقتصاد مقاومتی بنیه و توان اقتصادی ایران را قوی تر خواهد کرد و با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی به رشد و شکوفایی اقتصاد ایران شتاب بیشتری بخشد.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و حضور فعال تمامی اقشار مردم در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را امری بسیار مهم توصیف کرد.

وی گفت: مردم ایران به رغم 35 سال تحریم و جنگ تحمیلی با خودباوری بر تمامی سختی ها غلبه کردند و اکنون شاهد پیروزی این کشور در صحنه بین المللی هستیم.

شرق شناس صرب با مهم خواندن توسعه اقتصاد داخلی و همچنین داشتن روابط و تبادلات تجاری با کشورهای خارجی در چارچوب منافع دوجانبه تاکید کرد: هر کشوری با تکیه به نیروی انسانی و توانایی های فن آوری داخلی و بهره گیری از تمام موقعیت های موجود خود می تواند به توسعه و شکوفایی اقتصاد ی دست یابد.

وی که سالیان متمادی در دانشگاه های مختلف صربستان به عنوان یک استاد برجسته فعالیت داشته است، اعمال تحریم بر کشورها را در مغایرت با حقوق بین المللی و قوانین حقوق بشر خواند و گفت: تجربه نشان داده است که کشورهای تحریم کننده نه تنها به هدف خود نمی رسند بلکه خود را در چالش های بزرگ اقتصادی و سیاسی و حتی در انزوا نیز قرار می دهند.

استاد دانشگاه صربستان افزود: اعمال تحریم بر کشورها و دخالت در امور داخلی ملت ها از طرف همان کشورهایی انجام می شود که داعیه دمکراسی و آزادی دارند.

استاد دانشگاه صربستان افزود: ایران در عرصه های اقتصادی، صنعتی و فناوری های پیشرفته دارای امکانات و توانمندی های گسترده ای است و دانشمندان بسیار قدری دارد که می توانند از امکانات کشور برای توسعه اقتصادی استفاده کنند و با افزایش صادرات تولیدات داخلی موقعیت خود را در صحنه بین الملل تقویت بخشد.

وی اقتصاد مقاومتی را بخشی از سیاست کشور برای خروج از بحران ها و تقویت بنیه اقتصادی و به حرکت در آوردن چرخ های تمامی امکانات داخلی هر کشور دانست و گفت: وحدت تمامی طبقات و اقشار جامعه برای پیاده کردن چنین سیاستی بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف را ستود و گفت : ایرانی ها امروز در بخش هآی پزشکی، داروسازی، هوا فضایی، فیزیک اتمی به دستاوردهای بززرگی دست یافته اند که کارشناسان و دانشمندان خارجی را مبهوت کرده اند.

اروپام**2061** 1546
کد N193093

وبگردی