آفتاب
نهاوندیان:

می‌گویند پشت سر دولت قبلی غیبت نکنید/مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند

می‌گویند پشت سر دولت قبلی غیبت نکنید/مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند

مدیریت جهادی این است که مجموعه دولت باید میدان را برای ورود بخش خصوصی باز کند و اگر این کار را انجام ندهیم ما مسوول هستیم/ در ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خطاهای زیادی در کشور روی داد و همه دعوا‌ها بین چپ و راست بود و این موجب تلف شدن فرصت‌ها شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: قرار بود که متوسط هشت درصد رشد داشته باشیم تا به افق ۲۰ ساله برسیم اما نرخ رشد ما پایین رفته و اگر این موضوع را بگوییم، می‌گویند پشت سر دولت قبلی غیبت نکنید.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان روز یکشنبه در جمع اعضای دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان جیرفت، افزود: باید از فرصت‌ها ‌‌نهایت استفاده را کرد، زیرا در زمان حاضر عزمی ایجاد شده تا موانع از مسیر حرکت کسب و کار برداشته شود که باید آن را غنیمت شمرد.

وی اظهارکرد: در ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خطاهای زیادی در کشور روی داد و همه دعوا‌ها بین چپ و راست بود و این موجب تلف شدن فرصت‌ها شد.

وی گفت: به جایی اینکه به هم پاس دهیم و گل بزنیم فرصت‌ها را از دست دادیم، اما هم اکنون شرایط جدیدی ایجاد شده، هم عزم خود را جزم کرده و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تاکید دارند.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: مدیریت جهادی این است که مجموعه دولت باید میدان را برای ورود بخش خصوصی باز کند و اگر این کار را انجام ندهیم ما مسوول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم و به بخش خصوصی این امکان را بدهیم که خود را کنترل کند تا به طور طبیعی صالح‌ترین و فاضل ترین‌های این بخش بالا بیایند، مانند قاعده طبیعت که هر کسی صالح‌تر و توانمند‌تر است، بالا می‌آید.

نهاوندیان تصریح کرد: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند و نمی‌خواهند شاهد دعوا بین مجلس و دولت باشند زیرا ۳۵ سال از این انقلاب گذشته و باید کشور را تحویل نسل بعدی انقلاب دهیم و ما انقلاب کرده‌ایم تا کشور را بهتر از قبل تحویل نسل بعد دهیم.

وی گفت: برخی از خطاهای گذشته، کندی‌ها و کاستی‌ها جبران شده و قرار بود که متوسط هشت درصد رشد داشته باشیم تا به افق ۲۰ ساله برسیم اما نرخ رشد ما پایین رفته و اگر این موضوع را بگوییم، می‌گویند پشت سر دولت قبلی غیبت نکنید.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: روش غلط را باید غلط گیری کرد تا تکرار نشود.

وی از راه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در شهرستان جیرفت ابراز خرسندی کرد و گفت: فرصت کم نظیری برای شهرستان جیرفت و جنوب کرمان ایجاد شده زیرا استاندار کرمان، توسعه گراست.

نهاوندیان ادامه داد: سه سال دولت، سه سال طلایی است و دکتر روحانی نسبت به اینکه اولویت را به اقتصاد دهیم جدی است و از منظر امنیتی به این نتیجه رسیده که با اقتصاد می‌توان امنیت را به ارمغان آورد.

وی گفت: اگر اقتصاد ما ارتقا یابد کشورهای همسایه جرات ندارند نگاهی به کشور ما داشته باشند و در ‌‌نهایت اگر اقتصاد توسعه یابد فرهنگ هم ارتقا می‌یابد.

وی تصریح کرد: این عزت نیست که مردم ما در ماه محتاج ۴۵ هزار تومان بشوند، زیرا اگر ما نیازمند نبودیم می‌توانیم به اسلام و فرهنگ خود ببالیم.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین از موزه باستان‌شناسی، محوطه‌های تاریخی، گلخانه‌ها و جاذبه‌های گردشگری جیرفت بازدید کرد.

 

کد N193091

وبگردی