آفتاب
با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل؛

وزارت خارجه سوریه: ادعای ریاض در مبارزه با تروریسم دروغی بیش نیست

وزارت خارجه سوریه: ادعای ریاض در مبارزه با تروریسم دروغی بیش نیست

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام کرد: اقدامات عربستان در تحریک و حمایت تروریست‌ها دروغین بودن دستورات مقامات این کشور در مبارزه با تروریسم را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرد فراخوان‌هایی که داعیان عربستانی گهگاه برای اعزام نیروهای تروریستی به سوریه صادر می‌کنند نشان می‌دهد که دستورات مقامات این کشور برای مبارزه با تروریست همگی دروغین بوده و اعتباری ندارد.

این وزارتخانه در دو نامه خود به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد:‌ این که عربستان اقدامات واقعی برای متوقف کردن فعالیت‌های داعیان فتنه در این کشور را برای اعزام تروریست‌ها به سوریه و سایر کشورهای جهان اتخاذ نمی‌کند در حقیقت پاسخی به دعوت ایمن الظواهری، رهبر القاعده است و نشان می دهد که دستورات مقامات نظام عربستان برای مبارزه با تروریسم هیچ اعتباری ندارد.

پیشتر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با صدور دستوری اعلام کرد تمام کسانی که برای جنگ به خارج از عربستان بروند و یا در جریان‌های تروریستی و گروه‌های تندرو عضو باشند به سه الی 20 سال زندان محکوم می‌شوند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: مبارزه واقعی با تروریسم نیازمند آن است که حرف‌ها با عمل یکی باشد و دولت سوریه شورای امنیت و کمیته‌های ویژه آن در مبارزه با تروریسم درجریان هویت 228 تروریست عربستانی که در سوریه می جنگند قرار خواهد داد.

این وزارتخانه همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف کردن اقدامات عربستان در تحریک به تروریسم و حمایت از آن را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N192812

وبگردی