آفتاب
معاون حزب عدالت جمهوری آذربایجان:

اقتصاد مقاومتی منشاء تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی است

اقتصاد مقاومتی منشاء تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی است

باکو- ایرنا- مطعلم رحیملی معاون حزب عدالت جمهوری آذربایجان، نظریه اقتصاد مقاومتی را منشاء تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی دانست.

این مقام حزبی جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در دنیای معاصر عده ای بدنبال اثبات این ادعا هستند که کشورها به طور انفرادی امکان توسعه ندارند و برای نیل به توسعه و پیشرفت باید حتما به یکدیگر وابستگی متقابل داشته باشند.

وی با نادرست خواندن این گونه تفکرات تصریح کرد: هم اکنون ما شاهد آن هستیم که اغلب کشورها، به خصوص کشورهای در حال توسعه تحت نظارت و کنترل صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هستند و به خاطر بدهی های هنگفت و وابستگی شدید به آنها با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

رحیملی تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای اتکا به توانمندی های خود را قابل تقدیر دانست و افزود: همانگونه که افراد برای خروج از وضعیت های دشوار دنبال راهکارهای مناسب می گردند، دولتها نیز روشهای مختلفی را برای فایق آمدن بر مشکلات پیش روی خود می آزمایند. لذا ایران نیز که بدون دلایل منطقی از سوی آمریکا و کشورهای غرب مورد تحریم اقتصادی قرار گرفته است، همه توان خود را معطوف به استفاده از امکانات و ظرفیتهای داخلی برای حل مسایل اقتصادی و اجتماعی کرده و این بهترین گزینه ممکن است.

این فعال سیاسی جمهوری آذربایجان، نظریه اقتصاد مقاومتی ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تجربه این کشور در فائق آمدن بر مشکلات ناشی از تحریم های غرب، مثبت ارزیابی کرد و افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی برای وابسته کردن سایر کشورها به خود در وهله نخست متوسل به فشار اقتصادی علیه آن کشورها می شوند . از این رو ، نظریه اقتصاد مقاومتی راهکار مناسبی برای نقش بر آب کردن این گونه ترفندهاست.

رحیملی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در ترفیع جایگاه کشورها در عرصه بین المللی خاطر نشان کرد: کشورهایی که با تکیه بر امکانات داخلی خود به موفقیت هایی می رسند ، از احترام و نفوذ بیشتری در جهان برخوردار می شوند و دیدگاه های آنها در محاسبات بین المللی بهتر شنیده می شود.

وی در پایان افزود: قدرت های جهانی به خوبی درک می کنند که با این گونه کشورها نمی توانند با زبان زور و تهدید سخن بگویند و به همین دلیل است که امروز می بینیم ابرقدرتها چاره ای جز این ندارند که با کشورهایی که دارای اقتصاد مقاومتی هستند در شرایطی کاملا برابر و مساوی رفتار کنند.

خاورم*1206*1446
کد N192298

وبگردی