آفتاب

روسیه:تحریم های آمریکایی به روابط مسکو و واشنگتن ضربه می زند

روسیه:تحریم های آمریکایی به روابط مسکو و واشنگتن ضربه می زند

مسکو-ایرنا- آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تحریم روسیه از طرف آمریکا به خاطر مساله اوکراین و کریمه اعلام کرد: تحریم های آمریکایی به روابط مسکو و واشنگتن ضربه می زند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه گفت: اعلام تحریم های جدید از طرف دولت آمریکا علیه مقامهای رسمی، نمایندگان مجلس روسیه و سرمایه داران روس برای مجازات مسکو به خاطر الحاق کریمه موجب تاسف و دلسردی است.

وی افزود: این اقدام را بدون پاسخ نمی گذاریم و همانند دفعات قبل که علیه روسیه تحریم اعمال شد، پاسخ به آمریکا کوبنده خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان این که مقامهای آمریکایی نباید خیالات واهی داشته باشند، اظهار داشت: از نقطه نظر منافع آمریکا این تحریم ها هیچ تاثیری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اما خسارتی که این تحریم ها به روابط روسیه و آمریکا وارد می کند اجتناب ناپذیر است.

مقامهای روس در یک هفته اخیر بارها به آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به عواقب تحریم کشور خود تذکر و هشدار داده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز جمعه با هشدار به آمریکا و اتحادیه اروپا در باره تحریم مسکو در زمینه سیاست این کشور در قبال اوکراین و کریمه اعلام کرد: مسکو به هر گونه تحریم علیه خود به صورت متقابل پاسخ خواهد داد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: وضع تحریم علیه روسیه غیرقابل قبول است و در هر موردی که چنین اقدامی علیه کشور ما صورت گیرد، بطور متقابل پاسخ می دهیم.

وی افزود: حکومت روسیه از هر تبعه این کشور که از سوی کشورهای غربی تحریم شود پشتیبانی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تحریم های غربی شامل حال مردم عادی روسیه نشود.

پسکوف در همین حال از فهرست تحریمی غرب علیه روسیه انتقاد و اظهار کرد: تحریم شماری از اتباع روس و اشخاص حقوقی این کشور از سوی غرب غیرقابل توجیه است.

اروپام/2242 *1446
کد N192173

وبگردی