آفتاب

پادشاه اردن: تقسیم سوریه خاورمیانه را با مشکلات جدی روبرو می‌کند

پادشاه اردن: تقسیم سوریه خاورمیانه را با مشکلات جدی روبرو می‌کند

پادشاه اردن بار دیگر بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و هشدار داد: هرگونه تقسیم سوریه به ایجاد مشکلات بیشتری برای مردم این کشور و ملت‌های خاورمیانه مینجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات هشدار داد: هرگونه تقسیم سوریه باعث به وجود آمدن مشکلات بیش‌تری برای مردم سوریه و کشورهای خاورمیانه می‌شود.

وی افزود: تجزیه و تقسیم سوریه باعث ایجاد نظام‌هایی شکننده و سست می‌شود که نتیجه آن ایجاد مشکلات امنیتی و انسانی برای کشورهای همسایه سوریه و ظهور گرایش‌های استقلال طلبانه خطرناک در منطقه می‌شود.

پادشاه اردن در ادامه بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید و اعلام کرد: حل سیاسی بحران سوریه از طریق انتقال سیاسی که به نجات سوریه و منطقه از بحران موجود بینجامد و وحدت ملی این کشور را حفظ کند، امری ضروری است.

ملک عبدالله دوم در ادامه تاکید کرد: در صورت ادامه بحران سوریه مشکلات و خطرات گروه‌های تروریستی و چندان خواهد شد.

وی با اشاره به خطرات و پیامدهای بحران سوریه برای کشورهای همچوار آن اعلام کرد که نمی‌خواهد کشورش جزئی از جنگ منطقه‌ای باشد که در نتیجه ادامه بحران سوریه درمی‌گیرد.

در خصوص اوضاع لبنان نیز ملک عبدالله دوم با اشاره به پیامدهای بحران سوریه در این کشور گفت: در صورت دخالت هریک از گروه‌های لبنانی در بحران سوریه اوضاع لبنان پیچیده‌تر می‌شود.

پادشاه اردن در پایان با اشاره به سفر آتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان ابراز امیدواری کرد که این سفر به پیشرفت در مسائل مربوط به صلح خاورمیانه و بحران سوریه بینجامد.

انتهای پیام

کد N191918

وبگردی