آفتاب

کرملین: روسیه به هر گونه تحریم متقابل پاسخ می دهد

کرملین: روسیه به هر گونه تحریم متقابل پاسخ می دهد

مسکو- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه با هشدار به آمریکا و اتحادیه اروپا در باره تحریم مسکو در زمینه سیاست این کشور در قبال اوکراین و کریمه اعلام کرد: مسکو به هر گونه تحریم علیه خود به صورت متقابل پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: وضع تحریم علیه روسیه غیرقابل قبول است و در هر موردی که چنین اقدامی علیه کشور ما صورت گیرد، بطور متقابل پاسخ می دهیم.

وی افزود: حکومت روسیه از هر تبعه این کشور که از سوی کشورهای غربی تحریم شود پشتیبانی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تحریم های غربی شامل حال مردم عادی روسیه نشود.

پسکوف در همین حال از فهرست تحریمی غرب علیه روسیه انتقاد و اظهار کرد: تحریم شماری از اتباع روس و اشخاص حقوقی این کشور از سوی غرب غیرقابل توجیه است.

سخنگوی پوتین از مقاصد آمریکا برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه ابراز تاسف کرد.

وی افزود: در حال حاضر باید جامعه جهانی به اتخاذ تدابیر موثر برای حل و فصل بحران اقتصادی بپردازد.

پسکوف همچنین کاهش درجه اعتباری روسیه از سوی آژانس ˈاس اند پیˈ را نتیجه پیروی این آژانس از دستورالعملی علیه روسیه خواند و افزود: دلیل واقعی برای کاهش درجه اعتباری روسیه وجود ندارد.

آمریکا هفته گذشته 20 نفر از مقام های روس را به دلیل موضوع اوکراین و شبه جزیره کریمه تحریم کرد.

اتحادیه اروپا نیز 33 نفر از مقام های روس را مشمول تحریم های خود قرار داد و سفر آنها به کشورهای اروپایی را منع و دارایی های بانکی آنها را مسدود کرد.

روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به تحریم شماری از مقام های این کشور، 9 مقام آمریکایی را تحریم کرد.

«کارولین آتکینسون» معاون دستیار امنیت ملی رییس جمهوری، «دانیل پایفر» و «بنجامین رودز» دو دستیار رییس جمهوری، «هری رید» رهبر فراکسیون اکثریت در سنا، «جان بینر» رییس مجلس نمایندگان کنگره، «روبرت مندس» رییس کمیته امور خارجی سنا، « جان مک کین »، «مری لندرو» و «دانیل کاوس» سه سناتور آمریکایی نیز در فهرست تحریم های روسیه قرار گرفتند.

اروپام/2242 ** 1917
کد N191841

وبگردی