آفتاب

هند درخواست چین درارتباط با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی را رد کرد

هند درخواست چین درارتباط با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی را رد کرد

دهلی نو - ایرنا - نیروهای مسلح هند درخواست پکن برای ورود ناوهای جنگی چینی به آبهای هند و جستجوی برای یافتن آثاری از هواپیمای ناپدید شده مالزیایی را رد کردند.

به گزارش ایرنا، دولت چین برای آگاهی از سرنوشت 150 شهروند خود که مسافر هواپیمای مالزیایی بوده اند سه روز قبل درخواست رسمی به دهلی نو فرستاد تا نیروی دریایی اش از جمله یک فروند کشتی امداد و نجات و دو فروند ناوچه را به دریای آندامان اعزام کند.

خبرگزاری هندی پی تی آی روز جمعه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دهلی نو درخواست پکن را ˈمودبانه ˈ رد کرده است .

هند پاسخ داده که نیروهای هوایی و دریایی این کشور منطقه مورد نظر را به دقت مورد جستجو قرار داده اند و نیازی به عملیات دوباره نیست.

منابع هندی می گویند، نیروی دریایی چین حضور خود در منطقه اقیانوس هند را با عنوان مبارزه با دزدی دریایی قانونی کرده و اکنون احتیاط حکم می کند برای عملیات جستجوی هواپیما مالزیایی اجازه ورود چین به آب های هند داده نشود.

پاسخ دادن به این درخواست چین برای دهلی نو آسان نبود چون مهمترین هدف نیروی دریایی هند، حفاظت از مرزهای دریایی در مقابل چین است.

این درحالی است که هند هواپیماهای تجسسی و سوپر هرکولس خود را برای جستجو در منطقه جدیدی در جنوب اندونزی اعزام کرده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین که بیشتر آنان چینی بودند از دو هفته پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شده و جستجو برای یافتن آن به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N191562

وبگردی