آفتاب

واکنش شدید سارکوزی به اقدامات دولت اولاند و قضات فرانسه جنجال به پا کرد

واکنش شدید سارکوزی به اقدامات دولت اولاند و قضات فرانسه جنجال به پا کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در مقاله ای در روزنامه لوفیگارو به حملات همه جانبه به خود و پرونده شنود مکالمات تلفنی اش با وکیل خود توسط قضات واکنش نشان داد.
به نوشته لوفیگارو در اینترنت، سارکوزی نوشته است پیش از آنکه دست به قلم شوم؛ مدتها تامل کردم. از دو سال پیش تصمیم گرفته بودم سکوت اختیار کنم و در حاشیه بمانم اما امروز وظیفه خود می دانم که سکوت را بشکنم.
علت آن این است اصول مقدس جمهوری ما با خشونتی بی سابقه و بدون کوچکترین عذاب وجدانی لگدمال شده اند.»
وی در ادامه نوشته است:«‌من از طریق مطبوعات دریافتم که از هشت ماه پیش مکالمات تلفنی ام شنود می شده است. قضات از مکالمات تلفنی من با مسئولان سیاسی فرانسوی و خارجی مطلع شده اند. مکالمات من با وکیلم بدون هیچ دغدغه خاطری ضبط شده است. همه اینها به طور مکتوب پیاده شده است و راحت می توان تشخیص داد که هدف آنها چه کسانی بوده است. »
وی در ادامه نوشته است:« می دانم که به رغم همه گزارشهایی که وزیر دادگستری درخواست کرده و به دستش نرسیده، از این مسئله مطلع نبوده است. به رغم آنکه دهها مامور پلیس ماموریت داشتند در مورد من تحقیق کنند، وزیر کشور اطلاع نداشته است. چه کسی را به تمسخر گرفته اید؟ اگر این مسئله به اصول بنیادین جمهوری مربوط نمی شد، مسئله ای مضحک و خنده دار بود. فرانسه حقوق بشر‌ تغییر زیادی کرده است. »
به نوشته سارکوزی «امروز هر کس که بامن تماس می گیرد می گوید می داند که مکالماتش شنود می شود. این بخشی از فیلم زندگی دیگران درباره آلمان شرقی سابق و فعالیتهای استاسی نیست. این بخشی از فعالیتهای فلان دیکتاتور در جهان علیه مخالفان سیاسی اش نیست بلکه این اقدامات در فرانسه صورت گرفته است.»
سارکوزی ادامه داده است:« برخلاف آنچه در مطبوعات عنوان می شود من هیچ علاقه ای ندارم امروز به صحنه سیاسی کشورم بازگردم.»
وی همچنین روشهای به کار گرفته توسط قضات را محکوم کرد و نوشت:« من همه مبارزات را می پذیرم به شرط آنکه مبارزات جوانمردانه باشد. من نمی پذیرم که حیات سیاسی در فرانسه به ضربات انحرافی و فریبکارانه خلاصه شود. به رغم همه اینها من به دستگاه قضایی کشور و بی طرفی اکثر قضات اعتماد دارم.»
وی همچنین نوشته است:« من هرگز نخواسته ام که رفتاری فرا قانونی با من شود ما نمی پذیرم که فرو قانونی با من رفتار شود. »
وی در پایان مقاله اش تصریح کرده است:« به همه آنهایی که از بازگشت من به سیاست نگران شده اند می گویم بهترین راه برای اطمینان یافتن از اینکه باز نمی گردم این است که به من اجازه دهند در آرامش، به سادگی و همانند شهروندی معمولی زندگی ام را بکنم.»

4949

کد N191474

وبگردی