آفتاب
سفیر جدید عربستان در تهران:

پادشاه عربستان نگاه مثبتی به روابط به ایران دارد/ تلاش برای توسعه روابط در همه زمینه ها

پادشاه عربستان نگاه مثبتی به روابط به ایران دارد/ تلاش برای توسعه روابط در همه زمینه ها

سفير عربستان با اشاره به نگاه مثبت ملك عبدالله پادشاه سعودي به روابط با جمهوري اسلامى ايران اظهار داشت : با توجه به ظرفيت هاى بالاى دو كشور در جهان اسلام شايسته است كه روابط در عالي ترين سطح پيگيرى شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمان غرمان الشهري سفير جديد عربستان در آستانه شروع مأموريت خود در تهران با حسين امير عبداللهيان ديدار و گفتگو کرد.

طرفين در اين ديدار با اشاره به تاريخ روابط، همسايگى و اخوت سلامى ، بر اهميت روابط دو كشور و ارتقاى منافع أمت اسلامى و تقويت صلح و ثبات منطقه تأكيد كردند.

سفير عربستان با اشاره به نگاه مثبت ملك عبدالله پادشاه سعودي به روابط با جمهوري اسلامى ايران اظهار داشت : با توجه به ظرفيت هاى بالاى دو كشور در جهان اسلام شايسته است كه روابط در عالي ترين سطح پيگيرى شود. حكمت و درايت رهبران دو كشور در اين مسير مى باشد و در شرايط حساس منطقه و جهان اسلام، هماهنگي و همكاريهاي مشترك يك ضرورت است.

وى با تشكر از حمايت هاي وزارت امور خارجه از وي در شروع مأموريتش، ابراز اميدوارى كرد كه در طى مسئوليت خود در  تهران بتواند زمينه ساز توسعه و تقويت روابط در همه زمينه ها باشد.

معاون عربي و آفريقاى وزارت امور خارجه با تبيين اصول سياست خارجي جمهوري اسلامى ايران در قبال جهان اسلام و عرب گفت:اولويت جمهوري اسلامى ايران روابط با همسايگان و دولت هاى عربي و اسلامى مى باشد و در اين خصوص براى عربستان اهتمام ويژه اى قائليم. جمهوري اسلامى ايران به دنبال تقويت روابط با عربستان در همه ابعاد مى باشد چرا كه معتقديم تأثير گذارى و پتانسيل هاى بالاى دو كشور توان جهت دهى تحولات منطقه و جهان اسلام به نفع امت اسلامى و خنثى سازى توطئه ها را دارد. در اين خصوص مناسب است تبادل هيئت ها در همه سطوح انجام شود.

امير عبداللهيان با تشكر از همكارى سفارت عربستان در تهران در تسهيل امور زوار حج عمره و تمتع و تأكيد بر ضرورت تداوم اين همكارى اظهار داشت: وزارت امور خارجه از تلاش هاى سفير و همكارانشان در سفارت در كمك به توسعه روابط حمايت به عمل خواهد آورد.

کد N191333

وبگردی