آفتاب

حمله طالبان به هتلی در نزدیکی دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان

حمله طالبان به هتلی در نزدیکی دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان

مقام‌های افغانستان اعلام کردند، چهار عامل انتحاری به رستوران هتلی در کابل حمله کرده و جان 9 تن را گرفتند.

مقام‌های افغانستان اعلام کردند، چهار عامل انتحاری به رستوران هتلی در کابل حمله کرده و جان 9 تن را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله درست چند ساعت پس از حمله شبه‌نظامیان به پایگاه پلیسی در شرق افغانستان صورت گرفت.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت : 9 تن در حمله این 4 عامل انتحاری به هتل مجلل پنج ستاره "سرینا" در مجاورت دفتر ‌ریاست جمهوری افغانستان کشته شده‌اند.

وی افزود، چهار خارجی شامل دو مرد و دو زن، پنج غیر نظامی افغان، شامل دو زن، دو مرد و یک کودک پنج ساله در میان کشته شدگان هستند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت، بعد از این حمله وقتی مدیران هتل اطلاعات دقیق درباره حمله کنندگان را به پلیس دادند، ماموران پلیس وارد عمل شدند.

در ابتدای این عملیات، مهمانان هتل به مکان امنی انتقال یافتند.

صدیقی گفت: دو تن از مهاجمان که در یکی از اتاقهای هتل پنهان شده بودند، کشته شدند.

به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این عاملان انتحاری به اسلحه کمری مسلح بودند و با این اسلحه به طرف مهمانان تیراندازی کردند.

تدابیر امنیتی قابل توجهی در این هتل به اجرا گذاشته می‌شود و حتی مهمانانی که وارد این هتل می شوند در چند مرحله مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند و وسایل و افراد با دستگاه اسکن می شوند. علاوه بر این، از سگ‌های آموزش دیده برای بازرسی وسایل استفاده می شود.

چهار فرد مهاجم پس از آن که موفق شدند وارد ساحتمان هتل شوند به سوی کارمندان هتل آتش گشودند و دو نفر از آنها را زخمی کردند. این افراد بعدا در درگیری با ماموران امنیتی از پای درآمدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مسئولیت حمله به هتل سرینا و همچنین حمله اولیه در جلال آباد را بر عهده گرفته است.

در سال ۲۰۰۸ نیز طالبان به این هتل حمله کردند. آن حمله 8 کشته بر جای گذاشت.

شورشیان مخالف دولت افغانستان تهدید کرده‌اند که مانع از برگزاری انتخابات این کشور خواهند شد و ظاهرا عملیات خشونت آمیز آنان در روزهای اخیر با این هدف به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام

کد N191322

وبگردی